کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان بازی‌‌های واقعیت مجازی بر روی سیستم‌ عامل MacOS

سايت خبری ايتنا , 24 ارديبهشت 1399 ساعت 6:00

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی والو به‌تازگی اعلام کرده است که پشتیبانی SteamVR از سیستم‌عامل مک را متوقف خواهد کرد.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی والو به‌تازگی اعلام کرده است که پشتیبانی SteamVR از سیستم‌عامل مک را متوقف خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی والو اخیراً در وب‌سایت خود اعلام کرده است که:« SteamVR به پشتیبانی از سیستم‌عامل مک پایان داده است تا تیم ما بتواند روی ویندوز و لینوکس تمرکز کند.»
 
بااین‌حال نسخه‌های قدیمی این سیستم هنوز در دسترس خواهد بود و به‌این‌ترتیب افراد علاقه‌مند در صورت تمایل هنوز هم می‌توانند تجربه واقعیت مجازی که روی سخت‌افزار اپل اجرا می‌شود را کد نویسی کنند.
 
سیستم SteamVR برای اولین بار با نسخه High Sierra سیستم‌عامل مک در سال 2017 عرضه شد. این سیستم‌عامل استفاده از یک پردازنده گرافیکی خارجی را روی Thunderbolt 3 ممکن می‌کرد و همین امر موجب افزایش قدرت پردازش موردنیاز برای اجرای کاربری‌های واقعیت افزوده می‌شد.
 

 
 
البته والو هنوز مشخص نکرده است که به چه دلیل پشتیبانی از سیستم‌عامل مک را متوقف کرده است اما همان‌طور که سال‌هاست که مک تمرکز خود را روی گیمینگ نگذاشته است پس ممکن است علاقه نه‌چندان زیاد از سوی توسعه‌دهندگان و کاربران یکی از اصلی‌ترین دلایل این تصمیم والو باشد.
 
البته نشانه‌های زیادی در این رابطه از قبل وجود داشت. برای مثال هدست واقعیت افزوده والو به نام Index از سیستم‌عامل مک پشتیبانی نمی‌کرد و حتی اپل تصاویر گجت‌های واقعیت افزوده را نیز از وب‌سایت خود برداشته بود. در این میان شایعه‌ها همچنان خبر از آن می‌دهند که اپل در حال ساخت عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برند خود است.
 
آینده واقعیت مجازی روی سیستم‌عامل مک مشخص نیست. اپل ممکن است با عرضه هدست ویژه خود ورق را به نفع این کمپانی برگرداند. بااین‌حال هیچ تضمینی وجود ندارد که پروژه‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده این شرکت به ثمر برسند.
 


کد مطلب: 60806

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60806/پایان-بازی-های-واقعیت-مجازی-روی-سیستم-عامل-macos

ايتنا
  https://www.itna.ir