کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدون توجه به بحران کرونا

ناسا و اسپیس اکس به دنبال پیگیری برنامه ارسال نخستین فضانورد از خاک آمریکا به فضا

سايت خبری ايتنا , 19 ارديبهشت 1399 ساعت 19:22

ایتنا- جیم برایدنستاین به‌عنوان مدیر ناسا به‌تازگی اعلام کرد که اولین ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از فضاپیمای اسپیس اکس که برای تاریخ 27 مه ترتیب داده شده است، برای این سازمان فضایی یک اولویت است.


جیم برایدنستاین به‌عنوان مدیر ناسا به‌تازگی اعلام کرد که اولین ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از فضاپیمای اسپیس اکس که برای تاریخ 27 مه ترتیب داده شده است، برای این سازمان فضایی یک اولویت است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، در این مأموریت که Demo-2 نام گرفته است دو فضانورد ناسا به نام‌های داگ هورلی و باب بنکن از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در درون کپسولی به نام Crew Dragon  با استفاده از موشک فالکن 9 به فضا پرتاب خواهند شد.
 
این دو فضانورد سپس به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی پرواز خواهند کرد و پس از ملاقات لحظه‌ای اعضای این ایستگاه با استفاده از Crew Dragon به زمین بر خواهند گشت. گوین شاتول به‌عنوان مدیر ارشد عملیات اسپیس اکس اعلام کرد که این کمپانی سال‌هاست که با این دو فضانورد کار می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد. او اظهار کرد که هنوز در طی این چند هفته کارهایی برای انجام دادن باقی‌مانده است و نیز برای فرارسیدن روز موعود اشتیاق زیادی دارد.
 

 
 
 برایدنستاین نیز اعلام کرد که Demo-2 قدم بزرگی در جهت آینده‌ای نزدیک است که در آن ناسا و دیگر سازمان‌ها فضانوردان بیشتری را به فضا می‌فرستند. او اعلام کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سازمان‌های فضایی تجاری در مدار زمین زیاد خواهند شد و یک اقامت گاه دائمی در کره ماه ترتیب داده خواهد شد.
 
او همچنین اعلام کرد که ناسا با اسپیس اکس برای ساخت نسل جدید فضاپیمای Starship کار کرده است و ایلان ماسک نیز امیدوار است که روزی انسان‌ها با استفاده از این فضاپیما به مریخ بروند اما در ابتدا باید مأموریت‌های پیش رو موفقیت‌آمیز به پایان برسند.
 
او درنهایت اعلام کرد که این موفقیت برای بشریت شایسته تجلیل است اما از شهروندان درخواست کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای تماشای این رخداد به فلوریدا نیایند و از خانه‌های خود آن را تماشا کنند.
 


کد مطلب: 60805

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60805/ناسا-اسپیس-اکس-دنبال-پیگیری-برنامه-ارسال-نخستین-فضانورد-خاک-آمریکا-فضا

ايتنا
  https://www.itna.ir