۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸

عینک هوشمندی که می ‌تواند ابتلا به کرونا را تشخیص دهد

ایتنا- استارتاپ چینی روکید برای فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده خود کاربری جدیدی پیدا کرده است و در پی شیوع ویروس کرونا عینک‌های هوشمندی ساخته است که دمای بدن افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید را به شما می‌گوید.
عینک هوشمندی که می ‌تواند ابتلا به کرونا را تشخیص دهد
استارتاپ چینی روکید برای فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده خود کاربری جدیدی پیدا کرده است و در پی شیوع ویروس کرونا عینک‌های هوشمندی ساخته است که دمای بدن افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید را به شما می‌گوید.
 
به گزارش ایتنا و  به نقل از  gizmodo، کمپانی چینی روکید اعلام کرد که کاربری جدیدی برای فناوری واقعیت افزوده پیدا کرده است که از بازی‌های کامپیوتری فراتر است. این کمپانی با استفاده از این فناوری عینک‌هایی ساخته است که می‌تواند دمای بدن افراد را از فاصله 3 متری تشخیص بدهد. هم‌اکنون 1000 عدد از این عینک‌ها که به عینک‌های هوشمند T1 مشهور هستند را به دولت، کسب‌وکارها و مدارس فروخته است.
 
این عینک‌ها با یک سنسور اینفرارد عرضه می‌شوند که با استفاده از دوربین دمای بدن افراد اطراف کاربر را اندازه می‌گیرد و اطلاعات یاد شده را به‌صورت همزمان به صفحه‌نمایش ارائه می‌کند. این عینک‌ها از یک تراشه کوالکام و دوربین 12 مگاپیکسلی بهره مکند هستند و می‌توانند قابلیت‌های واقعیت افزوده نظیر ضبط ویدیو و عکاسی بدون دخالت دست را به کاربر ارائه کنند.
 
 
 
مزیت این عینک‌ها نسبت به دستگاه‌های تشخیص دمای ثابت که دولت‌ها در پارک‌ها و محیط‌های عمومی کار گذاشته‌اند، قابل‌حمل بودن آن‌ها است. به‌این‌ترتیب به‌کارگیری این دو فناوری در کنار هم می‌تواند به‌عنوان راهکاری مفید برای کنترل شهروندان مبتلابه ویروس کرونا باشد.
 
علاوه بر روکید گزارش کرده است که از اوایل ماه آوریل مذاکرات برای عرضه این عینک‌ها به بیمارستان‌ها و دولت‌های محلی آمریکا آغاز شده است. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که برخلاف تصور برخی مقامات سیاسی آمریکا، این کشور هیچ‌گاه از فناوری چین بی‌نیاز نخواهد شد.
 
کد مطلب: 60804
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام