۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴

کاهش رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه

ایتنا - در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۳ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته که در مقایسه با سه ماهه سوم، با ۶۱۳ هزار کاهش روبه‌رو بوده است.
کاهش رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه

اجرای رومینگ ملی یعنی درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، بتوان از آنتن اپراتور دیگر استفاده کرد؛ در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۳ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته که در مقایسه با سه ماهه سوم، با ۶۱۳ هزار کاهش روبه‌رو بوده است.

به گزاش ایتنا از ایسنا، رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در مجموع ۱۳ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۹۵ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است.

 

از این میان، همراه اول میزبان ۱۱ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۳۸ مکالمه و ایرانسل میزبان یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۷ مکالمه بوده است. مقایسه این آمار با آمار سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ حاکی از کاهش ۶۱۳ هزار و ۹۳۴ عددی در مکالمات رومینگ بین اپراتورهاست.
کد مطلب: 60789
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
علتش افزایش تعداد سایت هایbts ایرانسل بوده که سعی کرده فاصله خودش در تعداد bts با همراه اول کم کنه، اما میمونه رایتل این وسط که اصلا برای مشترکین خودش ارزش قائل نیست و کماکان از رومینگ ملی بیشترین استفاده رو می کنه!!! نمی‌دونم چرا سایت های خبری در قبال تعهدات پوششی رایتل و افزایش قیمت و تعرفه هاش، اختلالات مکررش، هیچی نمیگن🤔 پوشش دهی رایتل وحشتناک افتضاح هست چرا وزیر جوان نخبه هیچ گونه تذکری بهش نمیده؟ تعهدات رایتل الان براتون ارسال می کنم
feedback
Australia
شرکت در سال ۱۳۸۶ تشکیل شده‌است و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه در ایران انتخاب شد و موظف به عرضه سیمکارت‌های نسل سوم در شهرها و حداقل نسل دوم در جاده‌های ایران است.[۲]

این اپراتور قراراست سیم کارتهای خود را با پیش شماره ۰۹۲ و تا سقف حداکثر قیمت ۱۲۰ هزار تومان برای سیمکارت‌های دائمی و ۲۰ هزار تومان برای سیمکارت‌های پیش پرداخت در اختیار مشترکان قرار دهد.

طبق پروانه اعطا شده به اپراتور سوم موبایل پوشش تمامی شهرها تا چهار سال فعالیت، پوشش جمعیتی تا سال چهارم و پوشش جاده‌ای تا سال هشتم، تضمین حداقل کیفیت از سال اول تا چهارم از جمله تعهدات این اپراتور است

تعداد مشترکان این اپراتور در شرایط عادی ۱۷ میلیون نفر خواهد بود که می‌تواند به شش میلیون مشترک خدمات پایه (صوت) و ۱۱میلیون مشترک خدمات دیتا نسل سوم ارائه کند.

این شرکت تا دو سال پس از دریافت پروانه (خرداد ۹۰) از امتیاز انحصاری پیاده‌سازی نسل سوم برخوردار است.[۳]
در طول این ۱۰ سال کدوم یکی از تعهداتش عملی کرده؟؟؟؟؟