۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

اپل تولید انبوه آیفون 12 را به تاخیر انداخت

ایتنا - اپل قصد دارد چهار مدل آیفون را در سال جاری عرضه کند: یک گوشی 5.4 اینچی، دو گوشی 6.1 اینچی، و یک گوشی 6.7 اینچی که همه‌شان مجهز به نمایشگرهای OLED هستند.
اپل تولید انبوه آیفون 12 را به تاخیر انداخت
آیفون‌های پرچمدار جدید اپل امسال ممکن است قدری دیرتر از حد معمول عرضه شوند. نشریه وال استریت ژورنال (WSJ) مدعی شده که این شرکت به مدت حدود یک ماه تولید آیفون 12 را عقب انداخته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از مشبل، روشن نیست که این تاخیر چه تاثیری بر رونمایی از آیفون جدید خواهد داشت. گوشی‌های آیفون معمولا در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) رونمایی می‌شوند، ولی این شرکت تولید انبوه اولیه خود را در اوائل تابستان آغاز می‌کند و تا ماه اوت (اواسط مرداد) اولین موجودی آن آماده می‌شود. این گزارش مدعیست که امسال اپل «برخی» از آیفون‌های جدید را از ژوئیه تا سپتامبر خواهد ساخت، و تولید اصلی به یک ماه بعدتر موکول خواهد شد.
 
این ممکن است به چند معنا باشد: اپل ممکن است آیفون‌ها را، طبق معمول، در سپتامبر رونمایی کند، ولی یک ماه بعد آنها را روانه بازار نماید. همچنین ممکن است یک رونمایی متزلزتر داشته باشد، به طوری که برخی از مدل‌ها زودتر از دیگران وارد بازار شوند (این اتفاق در سال 2017 رخ داد؛ در این سال آیفون ایکس دو ماه بعد از آیفون 8 به بازار عرضه شد). گزینه دیگر هم این است که رونماییها را کلا به تعویق بیندازد.
 
گزارش WSJ همچنین نکاتی هم‌راستا با برخی گزارش‌های دیگری دارد که گویای آن هستند که اپل قصد دارد چهار مدل آیفون را در سال جاری عرضه کند: یک گوشی 5.4 اینچی، دو گوشی 6.1 اینچی، و یک گوشی 6.7 اینچی که همه‌شان مجهز به نمایشگرهای OLED هستند.

 

دلیل اصلی پشت این تاخیر شیوع کروناویروس است که باعث تعطیلی بخش عمده زنجیره تامین اپل در چین در ماه ژانویه شد. این کارخانه‌ها بازگشایی شده‌اند ولی فروشگاه‌های اپل در خارج از چین هنوز تعطیلند چرا که کشورهای زیادی ممنوعیت‌های قرنطینه‌ای را به منظور کند کردن سرعت گسترش این ویروس وضع نموده‌اند.  

در گزارش WSJ آمده است که بحران کووید-19 باعث ایجاد اختلال در روندهای توسعه‌ای آیفون توسط اپل شده است، به طوری که تیم‌های مهندسی ناچار به هدایت همکاران چینیشان به وسیله سرهم‌بندی نمونه اولیه از طریق تماس‌های ویدئویی شده‌اند.
 
از سویی دیگر، بلومبرگ گزارش داده است که اپل با این وجود قصد دارد گوشیهایش را «در پاییز» رونمایی کند.
 
 
کد مطلب: 60757
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام