۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۰
هشدار پلیس فتا:

به خطر افتادن اطلاعات شهروندان با اپلیکیشن‌های جعلی کرونا

ایتنا -مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از بیماری کرونا، با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به نصب نرم‌افزارهای مخرب تحت عناوین مختلف مانند کرونایاب و موارد مشابه تشویق كرده و پس از نصب این بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات آنها می‌کنند.
به خطر افتادن اطلاعات شهروندان با اپلیکیشن‌های جعلی کرونا

یک مقام انتظامي گفت: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از بیماری کرونا، با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به نصب نرم‌افزارهای مخرب تحت عناوین مختلف مانند کرونایاب و موارد مشابه تشویق كرده و پس از نصب این بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات آنها می‌کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ایرج پورمستمند رئیس پلیس فتا گیلان یادآور شد: این اپلیکیشن فاقد کارایی لازم بوده و گاهی اوقات به دنبال سرقت اطلاعات هویتی و بانکی کاربران است.

وي تصريح كرد: شهروندان با مراجعه به سامانه خودارزيابي الكترونيكي كرونا وزارت بهداشت و آموزش پزشکی وضعیت سلامت خود را ارزیابی و ثبت كرده و به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از عموم مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایتwww.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.
کد مطلب: 60752
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام