۰
plusresetminus
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

اتاق گفت‌وگوی فیس‌بوک به رقابت با زوم برمی‌خیزد!

ایتنا - فیس‌بوک روز گذشته از عرضه مجموعه‌ای از محصولات تازه ویدئویی خبر داد که از جمله آنها می‌توان به مسنجر رومز اشاره کرد.
اتاق گفت‌وگوی فیس‌بوک به رقابت با زوم برمی‌خیزد!


خانه نشینی میلیاردها نفر به خاطر گسترش ویروس کرونا باعث شده تا استفاده از نرم افزارهای گپ ویدئویی و ویدئو کنفرانس رونق بگیرد. فیس‌بوک نیز برای عقب نماندن از رقبا در این زمینه بیشتر فعال شده است.

بهینه سازی مسنجر رومز به کاربران امکان می دهد از نرم‌افزار یادشده به عنوان یک ابزار ویدئو کنفرانس استفاده کنند. این محصول شباهت های زیادی به نرم‌افزار زوم دارد و البته تلاش شده برخی نقص‌های زوم در مسنجر رومز برطرف شود.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک خود با تاکید بر ضرورت استفاده از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس در عصر شیوع ویروس کرونا تصریح کرده که باید نرم‌افزارهای متنوعی در این زمینه در دسترس باشند تا نیازهای متنوع کاربران را برطرف کنند. وی برقراری تماس های ویدئویی، دسترسی به اتاق های گپ ویدئویی و امکان پخش ویدئوی زنده را سه نیاز اساسی کاربران دانسته است.

مسنجر رومز به کاربران امکان می‌دهد تا با ایجاد روم یا اتاق در مسنجر فیس بوک یا خود این شبکه اجتماعی هر فردی را برای تبادل نظر دعوت کنند. این خدمات برای همه افراد صرف نظر از استفاده از حساب فیس‌بوک یا غیر از آن در دسترس است. حداکثر تعداد افراد یک روم یا اتاق ۵۰ نفر خواهد بود و برای گفتگو محدودیت زمانی وجود ندارد.

در فضای این اتاق‌ها دسترسی به فیدهای خبری، اطلاعات دیگر گروه‌ها و برنامه ریزی برای رویدادهای مختلف ممکن است. همچنین می توان برای خصوصی سازی این اتاق ها اقدام کرد و لینک های خاص آن ها را تنها برای دوستان ارسال کرد. البته باید توجه داشت که داده های این اتاق ها رمزگذاری نمی شوند و لذا کاربران باید در زمان استفاده از آنها دقت کنند.
کد مطلب: 60722
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام