۰
plusresetminus
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

مدل خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت تغییر می‌کند

ایتنا - فلاح جوشقانی: مطابق با مقررات جدید خدمات پیامک ارزش افزوده، تنها درخواست سرویس VAS دیگر ناخواسته اتفاق نمی‌افتد و اپراتور تنها به مشترکی سرویس می‌دهد که خود خواهان فعالسازی آن باشد.
خرید اعتبار برای دریافت پیامک ارزش افزوده

معاون وزیر ارتباطات از اجرای مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت ماه توسط اپراتورهای موبایل خبر داد و گفت: از این پس دریافت پیامک ارزش افزوده نیازمند خرید اعتبار از سوی مشترک است.

به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقاتی در خصوص مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر شرایط جدید استفاده از خدمات ارزش افزوده پیامکی که با هدف حمایت از حقوق مشترکان تلفن همراه و الزام مصوبه شورای عالی مجازی تصویب شد، توضیح داد.

وی با بیان اینکه طبق این مصوبه، شاهد اجرای مدل جدیدی از ارائه خدمات ارزش افزوده از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری خواهیم بود، گفت: مطابق این مصوبه، اپراتورها دیگر امکان ارسال پیامک ارزش افزوده را بدون اجازه مشترک نخواهند داشت. به این معنی که ابتدا مشترک باید برای استفاده از این سرویس، اعتبار خریداری کند و پس از آن اپراتور، حق ارسال پیامک ارزش افزوده را برای مشترک خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بر این اساس درصورتی که خط مشترک، اعتبار مبتنی بر ارزش افزوده نداشته باشد، این سرویس برای وی فعال نبوده و اپراتور نمی‌تواند خدمات VAS به مشترک ارائه دهد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مطابق با مقررات جدید خدمات پیامک ارزش افزوده، تنها درخواست سرویس VAS دیگر ناخواسته اتفاق نمی‌افتد و اپراتور تنها به مشترکی سرویس می‌دهد که خود خواهان فعالسازی آن باشد.

وی افزود: مطابق این مصوبه صورتحساب VAS نیز از سرویس پایه موبایل مشترک جدا خواهد بود و قبض جداگانه ای برای آن صادر می‌شود. به این ترتیب در صورتی که مشترکی نسبت به هزینه سرویس ارزش افزوده خود اعتراض داشته باشد و نخواهد این هزینه را پرداخت کند، اپراتور حق ندارد، خط مشترک را قطع کند. چرا که این سرویس از خدمات پایه جدا بوده و در یک قبض دیده نمی‌شود.

فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه از ابتدا نیز موضوع «پایان وس» که مطرح شد به معنای پایان ارائه این خدمات نبود، اضافه کرد: منظور این بود که کلاهبرداری‌های مرتبط با این خدمات باید پایان یابد. چرا که ما مخالف ارائه خدمات قانونی، شفاف و با رضایت مردم نیستیم و در صورتی که خدماتی این ویژگی‌ها را داشته باشد، دلیلی بر توقف آن وجود ندارد.

وی گفت: تا پیش از این مشترکان به صورت ناخواسته و بدون اطلاع، عضو سرویس‌های پیامکی می‌شدند که با روش‌های حیله گرانه مجبور به پرداخت هزینه می‌شدند. بسیاری از مشترکان خطوط اعتباری بدون آنکه اطلاع داشته باشند از اعتبارشان کاسته می‌شد و بسیاری از مشترکان خطوط دائمی با ارقام نجومی روی قبوض خود مواجه می‌شدند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برای حل این مشکل، طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از اپراتورها خواستیم از ۱۵ اردیبهشت ماه سامانه جدیدی طراحی کنند که امکان اعمال مقررات جدید را داشته باشد و سرویس پیامک‌های ارزش افزوده را مطابق با اعتبار مشترکان، ارائه دهد.

وی در مورد وضعیت مبالغ کلاهبرداری که از مشترکان بابت خدمات ارزش افزوده شده است، نیز گفت: پرونده این شکایت در یکی از شعب قوه قضاییه در جریان و در دست بررسی قرار دارد و ما به صورت مرتب آن را پیگیری می‌کنیم و آمادگی آن را داریم که اگر مستندات مازادی نیز خواستند به آنها ارائه دهیم.
کد مطلب: 60713
نام شما
آدرس ايميل شما