۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

اینترنت WIFI در آستانه افزایش چشمگیر سرعت

ایتنا - به زودی سرعت اینترنت وای‌فای 6 بیش از دو و نیم برابر سریع‌تر از استاندارد کنونی خواهد بود.
اینترنت WIFI در آستانه افزایش چشمگیر سرعت

اخیرا FCC  باند 6GHz برای وای‌فای را برای کاربران معمول و برای دیگر کاربردهای بدون لایسنس گشود. این گام بزرگ بعدی (و در واقع بزرگترین گام، از یک نظرگاه رگولاتوری) به سمت بزرگ‌ترین ارتقاء در وای‌فای از سال 1989 است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، رای FCC  فضای بیشتری را به روی این می‌گشاید که چه داده‌هایی می‌توانند از طریق اینترنت انتقال داده شوند، تا بدین طریق ازدحام و شلوغی برای شهروندان معمول کاهش یابد. فضایی بیشتری برای انتقال داده‌ها ایجاد خواهد شد، و با 6Ghz، این داده‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر انتقال داده شوند.
 
روترهای وایفای کنونی با طیف وای‌فای تا 5Ghz کار می‌کنند. ولی اکنون که 6Ghz به تدریج به روی عموم افراد هم باز می‌شود، انتقال داده‌ها از طریق اینترنت سریع‌تر خواهد شد – البته برای برخی از افراد، و نه همه.
 
ذکر این نکته مهم است که اینطور نخواهد بود که به محض گشوده شده وایفای 6Ghz به روی عموم این سرعت بر روی دستگاه‌های کاربران قابل استفاده باشد. کاربران، ابتدا، نیاز به یک روتر قادر به انتقال داده‌ها در آن سرعت خواهند داشت. احتمالا به زودی عبارت Wi-fi 6 و/یا Wi-fi 6E را بر روی دستگاههای جدید خواهید دید. استفاده از چنین روترهایی یک قابلیت ضروری برای اینترنت خانگی خواهد بود.
 
FCC اعلام کرده است که: «کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) امروز قواعدی را تصویب کرد که طیف 1200 مگاهرتز در باند 6 گیگاهرتز (5.925 تا 7.125 گیگاهرتز) را برای استفاده بدون لایسنس قابل دسترسی می‌کند».

 

یکی از نمایندگان FCC اینگونه نوشته است که: «وای‌فای 6 بیش از دو و نیم برابر سریع‌تر از استاندارد کنونی خواهد بود و عملکرد بهتری را برای مصرف‌کنندگان آمریکایی فراهم خواهد آورد. گشودن باند 6 GHz برای استفاده بدون لایسنس مقدار طیف قابل دسترسی برای وای‌فای را تقریبا پنج برابر افزایش خواهد داد و به بهبود اتصال‌پذیری روستایی کمک خواهد نمود».
 
اتحادیه وای‌فای اعلام کرد که مشتاقانه از تصمیم FCC برای بسط دسترسی‌پذیری طیف 6Ghz پشتیبانی می‌کند. در بیانیه این اتحادیه آمده است: «مهم‌تر از هر چیز اینکه تصمیم FCC تضمین می‌کند که کاربران وایفای بتوانند به همکاران و خانواده، و خدمات سلامت، کسب و کار، آموزش، و دیگر خدمات حیاتی متصل بمانند».
 
همچنین یکی از نمایندگان اتحادیه وای‌فای گفت که: «گواهی برای Wi-Fi 6E – که نام برند برای دستگاه‌های وای‌فای 6 که در 6 GHz فعالیت می‌کنند است – در اوائل سال 2021 در دسترس خواهد بود».  
 
 
کد مطلب: 60710
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام