۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸

فرانسه از اپل می‌خواهد که برای توسعه اپ ردیابی کروناویروس از سختگیری در قواعد امنیتی خود بکاهد

اطلاعات مکانی که به سیستم‌های دولتی انتقال پیدا می‌کنند می‌توانند برای ردگیری فعالیت‌های افراد استفاده شوند، و پس از آنکه تب کووید-19 فروکش کند این اپ‌ها ممکن است بخشی از فرسایش تدریجی حقوق حرکتی و ارتباطی ما شوند.
درخواست فرانسه از اپل برای کاهش قواعد امنیتی سخت‌گیرانه در اپ ردیاب کرونا
دولت فرانسه از اپل خواسته است تا یک استاندارد حریم خصوصی مربوط به بلوتوث را که مانع از توسعه یک اپلیکیشن موبایل طراحی شده برای پیگیری گسترش کووید-19 می‌شود را تسهیل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet دولت در حال ساخت اپی است که قرار است تا 11 ماه مه (22 اردیبهشت) استقرار آن نهایی شود. با این حال تاخیرهایی به خاطر یکی از ویژگی‌های تعبیه شده داخلی به منظور حفاظت از بلوتوث وجود دارد که مانع از این می‌شود که این پروتکل ارتباطی بتواند، وقتی دیتا در حال انتقال از یک آیفون است، به طور مداوم در پس‌زمینه فعال باشد.
 
اپلیکیشن‌های ردیابی و ردیابی تماس در نقاط مختلف اروپا و در بریتانیا در نبرد علیه کووید-19 در دست توسعه هستند. با توجه به تلاش‌های پیگیرانه کشورهایی همچون کره جنوبی و استرالیا، امید است که تکنولوژی موبایل بتواند به دانشمندان و نهادهای دولتی داده‌های گسترده‌تری را درباره گسترش کروناویروس جدید بدهد، و همچنین عموم را (در موقعیتی که با یک مورد تاییدشده تماس پیدا می‌کنند) مطلع نماید.  
 
نگرانی‌های مختلفی از جنبه‌های امنیتی و حریم خصوصی در رابطه با این نوع از اپ‌ها وجود دارد، از جمله این ایده که اطلاعات مکانی که به سیستمهای دولتی انتقال پیدا می‌کنند می‌توانند برای ردگیری فعالیت‌های افراد استفاده شوند، و پس از آنکه تب کووید-19 فروکش کند این اپ‌ها ممکن است بخشی از فرسایش تدریجی حقوق حرکتی و ارتباطی ما شوند.
 
با این حال، در صورتی که این نصب این اپ‌ها اختیاری باشد، این می‌تواند نقطه مصالحه موقتی باشد که می‌تواند در ردیابی گسترش بیماری تنفسی و در بررسی اینکه منابع مالی در چه جایی برای محدودسازی شیوع آن صرف شوند ارزشمند واقع شود.  
 


خصوصیات اپ دولت فرانسه تاکنون چندان فاش نشده است و جزئیات اندکی در دسترس عموم قرار گرفته است. با این حال، روشن است که دانلود و نصب این اپ داوطلبان خواهد بود.
 
سدریک او، وزیر امور دیجیتال فرانسه، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که دولت از اپل خواسته است تا «موانع فنی را رفع نماید تا ما بتوانیم یک راهکار سلامت جامع اروپایی را توسعه دهیم که با سیستم سلامت‌مان پیوند خورده است». وی این را هم افزود که گفت‌وگوها با اپل تاکنون پیشرفتی نداشته است.
 
اپل و گوگل خودشان در حال توسعه اپ اختصاصی در این زمینه هستند، با این تفاوت که در آپ آنها داده‌ها در دستگاه خود کاربران حفظ خواهد شد، در حالی که دولت فرانسه می‌خواهد که این اطلاعات به سرور مرکزی آن تزریق شود.
 
 
کد مطلب: 60698
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام