۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸

افزایش درآمد هواوی علیرغم حضور کرونا!

ایتنا - درآمد هواوی در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافته است که البته به شدت تحت تاثیر رکود شدید اقتصاد جهانی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته و کمتر از حد انتظار این شرکت بود.
افزایش درآمد هواوی علیرغم حضور کرونا!

گزارش‌های هواوی نشان می‌دهد که این غول تکنولوژی چینی علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده همچنان با رشد مثبت در درآمدزایی خود در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ میلادی روبرو شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هواوی به تازگی گزارش مالی سه ماهه نخست سال جاری میلادی خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی چینی با وجود تحریم های ایالات متحده همچنان توانسته در میزان درآمدزایی خود رشد مثبتی را برای خود ایجاد کند.

هر چند که شیوع گسترده ویروس کرونا تاثیر و تبعات منفی متعددی بر روی اقتصاد و وضعیت مالی شرکت‌های مختلف تکنولوژی از جمله هواوی داشته است ولی با این حال این شرکت که بزرگترین اپراتور و تامین کننده تجهیزات مخابراتی و همچنین دومین تولید کننده موبایل در جهان به شمار می رود، موفق شده با وجود همه دشواری‌های موجود همچون تحریم های آمریکا و تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا که منجر به کاهش شدید تقاضا در بازارهای جهانی شده است، درآمد خود را در نخستین فصل سال جاری میلادی به ۱۸۲.۲ میلیارد یوان معادل ۲۵.۷۲ میلیارد دلار برساند.

به عبارتی دیگر، درآمد هواوی در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد رشد و افزایش یافته است که البته به شدت تحت تاثیر رکود شدید اقتصاد جهانی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته و کمتر از حد انتظار این شرکت و بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، شده است.

همچنین حاشیه سود خالص هواوی نیز در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ از ۸ درصد به ۷.۳ درصد رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت بر خلاف رشد و افزایش درآمدزایی با افت میزان سود خالص مواجه شده است.

ویکتور ژانگ، یکی از مقامات ارشد هواوی با ارسال بیانیه برای رسانه‌ها خاطرنشان کرده است: با اینکه رشد درآمدزایی هواوی نسبت به سال‌های قبل با روند بسیار کندتری مواجه شده است اما باید گفت در زمان بحران‌های کنونی همچنین گسترش ویروس کرونا و دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌های ایالات متحده، این شرکت عملکردی ستودنی را به نمایش گذاشته است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، میزان افزایش درآمد هواوی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ، ۳۹ درصد ثبت و گزارش شده بود.

کاخ سفید حدود یک سال پیش، در ماه مه ۲۰۱۹ ، شرکت چینی هواوی را در فهرست سیاه و ممنوعه خود قرار داد تا فعالیت و فروش محصولات و تجهیزات این غول تکنولوژی را در ایالت متحده آمریکا ممنوع و متوقف کند؛ چرا که معتقد بود هواوی در سرقت اطلاعات شهروندان و مقامات آمریکایی و تحویل آنها به دولت چین نقش بسزایی دارد.
کد مطلب: 60685
برچسب ها: هواوی کرونا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام