کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اثبات مأموریت همراه اول در عمل؛

دوران کرونا موجب شکوفایی ساختار دیجیتالی بزرگ‌ترین اپراتور کشور شد

31 فروردين 1399 ساعت 22:28

کرونا و قرنطینه‌ی اجباری مردم در خانه‌هایشان لزوم به اجرا گذاشتن اقدامات خاصی را از جانب شرکت ها و نهادهای مختلف در جامعه مطرح کرده است. در این ارتباط به تلاش های همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور در زمینه‌ی ایجاد زیرساخت های لازم برای دورکاری اشاره می کنیم.



اقدامات همراه اول در دوران شیوع کرونا
همانطور که می دانید این روزها تمام جهان میزبان یک مهمان ناخوانده و نه چندان خوشایند است. کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی را برای مقابله با این ویروس در پیش گرفته اند.

شرکت ها و نهادهای مختلف نیز به کمک دولت ها آمده اند تا با این بحران مقابله کنند. مهم اینکه، دامنه‌ی بحران به حدی گسترده است که همدلی و همراهی تمامی فعالان را در سطح جامعه می طلبد. اپراتورهای ارتباطی نیز از این قافله عقب نمانده و هر کدام تلاش کرده‌اند که سهمی در رفع این مشکل داشته باشند.

شواهد نشان می دهد که همراه اول از همان ابتدای بروز بحران وارد میدان شد و تلاش کرد که در کنار مردم باشد و اقدامات لازم را به اجرا بگذارد. در خبرها خواندیم که این اپراتور مبلغ قابل توجهی برای ساخت بیمارستان سیار مخصوص بیماران کرونا اختصاص داد. همچنین کمک های این اپراتور در زمینه‌ی تهیه‌ی الزامات بهداشتی همچون ماسک، محافظ شخصی و... نیز از نظرها دور نماند.

همراه اول

اما یکی از مهمترین کارهایی که همراه اول انجام داد، بحث ایجاد زیرساخت های لازم برای دورکاری بود. به یاد داشته باشید که اگرچه کرونا موجب خانه‌ نشینی افراد زیادی شد، اما این موضوع به منزله‌ی تعطیلی کامل کشور نبود. بلکه مباحثی همچون آموزش و برخی مشاغل خاص به صورت دورکاری و کار از منزل دنبال می‌شود.
همراه اول در ابتدا شرایطی را فراهم کرد که کارکنان این شرکت بتوانند به صورت دورکاری فعالیت هایشان را انجام دهند. در مرحله ی دوم این شرکت وارد کارزار شد و ایجاد زیرساخت های ارتباطی لازم برای دورکاری برخی ارگان هاوزارتخانه‌های دولت و شورای نگهبان را در دستور کارش قرار داد.

مختصری درباره اقدامات همراه اول در زمینه‌ی ایجاد بسترهای دورکاری
دنیای مدرن هم مانند هر پدیده‌ی دیگری خوبی ها و بدی هایی دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های عصر اینترنت این است که می توان از این فناوری در راستای ارتباطات از راه دور و انجام کارها بدون نیاز به حضور فیزیکی بهره برد. به نظر می رسد، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور به خوبی توانسته است، از این پتانسیل استفاده کند. به طور مثال، تلاش های این شرکت در راستای ایجاد سامانه شاد به منظور آموزش از راه دور دانش‌آموزان می تواند نقطه‌ی  عطفی در ایجاد بسترهای لازم برای همکاری افراد در فضای مجازی باشد.

خوب است بدانید که تحقق رویای دیجیتال یکی از اهداف سند چشم انداز پنج ساله‌ی همراه اول  است. گفتنی است، همراه اول در زمینه‌ی ایجاد بسترهای لازم برای دورکاری تنها نبود. بلکه شرکت ها و مدعیان متعددی در کشور در این زمینه خود را محک زدند. اما در نهایت همراه اول توانست در این عرصه خوش بدرخشد.

دورکاری

دلایل موفقیت همراه اول در زمینه‌ی ایجاد بسترهای دورکاری
سوالی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید این است که چرا همراه اول توانست در میان سایر رقبا به برتری دست یابد و در اجرای سیاست های مرتبط با دورکاری عملکرد بهتری داشته باشد. باید توجه داشته باشیم که هیچ موفقیتی یک شبه و بدون تلاش، برنامه ریزی و هدف گذاری به دست نمی آید. برتری همراه اول دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

1-    اولین موضوع اینکه، سرمایه گذاری های سنگین در زمینه‌ی ارتباطات موجب ایجاد بسترهای لازم برای تحقق اهداف همراه اول تحقق رویای دیجیتال شده است. آمارهای موجود نشان می دهد که همراه اول طی سال های قبل سرمایه گذاری های قابل توجهی در زمینه ی گسترش زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به اولین و بزرگتریناپراتور دیجیتال کشور داشته است و همین امر به موفقیت بیش از پیشش کمک کرد.

2-    موضوع بعدی این است که بر اساس شواهد می توان این طور نتیجه گرفت که همراه اول در چارچوب برنامه ی مدون پنج ساله اش عمل می کند و بنابراین بدیهی است که نسبت به رقبا پیشتاز باشد. به طور کلی، داشتن برنامه و هدف و تلاش در راستای رسیدن به اهداف مشخص شده، کلید موفقیت در هر کاری محسوب می شود و همراه اول نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی سبب می شود که شرکت ها از موازی کاری و اتلاف منابعشان جلوگیری کنند.
به طور مثال، ورود همراه اول به حوزه ی ایجاد دورکاری در دوران کرونا هم راستا با برنامه ی این شرکت در زمینه ی تحقق رویای دیجیتال است. به این ترتیب، پیشتازی همراه اول در زمینه‌ی ایجاد زیرساخت های لازم برای دورکاری خیلی هم دور از ذهن نبود.
 
 


کد مطلب: 60682

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60682/دوران-کرونا-موجب-شکوفایی-ساختار-دیجیتالی-بزرگ-ترین-اپراتور-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir