کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش گوگل برای ساخت کارت اعتباری هوشمند

2 ارديبهشت 1399 ساعت 13:12

ایتنا- شایعه‌های منشتر شده در شبکه اینترنت حاکی از آن است که شرکت گوگل قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور از کارت اعتباری مشابه با اپل کارت رونمایی کند.


شایعه‌های منشتر شده در شبکه اینترنت حاکی از آن است که شرکت گوگل قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور از کارت اعتباری مشابه با اپل کارت رونمایی کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گزارش‌های به‌ دست‌ آمده حاکی از آن است که گوگل در پی ساخت کارت اعتباری هوشمندی است که در عین متفاوت بودن با اپل کارت، از بسیاری از ویژگی‌های اصلی آن بهره‌مند‌ است.
این کارت به‌صورت پرداخت از طریق تلفن همراه یا کارت فیزیکی در دسترس خواهند بود و اطلاعات مبلغ و مکان پرداخت‌های انجام‌شده نیز در اختیار صاحب کارت قرار می‌گیرد.
 
البته امنیت نیز در این زمینه نقش مهمی دارد و گوگل به همین منظور برای هر کاربر شماره  کارت مجازی‌ای صادر می‌کند که به‌سرعت قابل ریست یا مسدود شدن است.
 
همچنین کاربران در صورت مسدود کردن یک کارت فیزیکی مسدود یا دزدیده‌ شده می‌توانند همچنان از نسخه مجازی آن استفاده کنند.
علاوه بر این، احتمالا کاربران می‌توانند بر داده‌های به اشتراک گذاشته‌شان نیز کنترل داشته باشند.
 

 کارت اعتباری گوگل
 
البته سخنگوی گوگل به‌صورت مستقیم به برنامه‌های گوگل برای این کارت اعتباری اشاره نکرد و به‌جای آن اعلام کرد که برای حساب‌های چک هوشمند در گوگل پی به دنبال شریک است.
 
البته مشوق‌های زیادی برای ورود گوگل به این زمینه وجود دارد. این کمپانی نیز مانند اپل و دیگر غول‌های فناوری جهان می‌تواند از سرویس‌هایی ازاین‌دست برای ایجاد جریان ثابت درآمد استفاده کند.
همچنین به خاطر داشته باشید که گوگل یک غول تبلیغاتی است و ممکن است از داده‌های این بخش برای بهبود معیارهای تبلیغاتی و حتی هدف‌گذاری تبلیغات استفاده کند.
 


کد مطلب: 60668

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60668/تلاش-گوگل-ساخت-کارت-اعتباری-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir