کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جابجایی بیت کوین Bitcoin چگونه کار می کند؟

30 فروردين 1399 ساعت 13:23

پس از تأیید این اطلاعات، معامله من در “بلوکی” که به بلوک قبلی وصل می شود – از این رو اصطلاح “blockchain” وصل می شود. معاملات را نمی توان کنسل کرد یا آن را دستکاری کرد، زیرا این به معنای انجام مجدد همه بلوک های بعدی است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



 
جابجایی بیت کوین در ساده ترین حالت: اگر بخواهم مقداری از بیت کوین خود را برای شما ارسال کنم، هدف خود را مشخص میکنم. و گره ها کل شبکه بیت کوین را اسکن می کنند تا تأیید کنند که من ۱) بیت کوینی را که می خواهم ارسال کنم، داشته باشم و ۲) قبلاً آن را به شخص دیگری ارسال نکرده ام.
 
جابجایی بیت کوین چگونه است ؟ پس از تأیید این اطلاعات، معامله من در “بلوکی” که به بلوک قبلی وصل می شود – از این رو اصطلاح “blockchain” وصل می شود. معاملات را نمی توان کنسل کرد یا آن را دستکاری کرد، زیرا این به معنای انجام مجدد همه بلوک های بعدی است.


انتقال بیت کوین کمی پیچیده تر :
 
کیف پول بیت کوین من در واقع بیت کوین من را نگه نمی دارد. آنچه انجام می دهد نگه داشتن آدرس بیت کوین من است، که ثبت کننده تمام معاملات من و بنابراین تعادل من است. این آدرس رشته ای طولانی از ۳۴ حرف و شماره همچنین به عنوان “کلید عمومی” شناخته می شود. مهم نیست که همه دنیا می توانند این آدرس را ببینند.

هر آدرس / کلید عمومی دارای “کلید خصوصی” مربوط به ۶۴ حرف و شماره است. این خصوصی است و بسیار مهم است که آن را مخفی و ایمن نگه داریم. این دو کلید به هم مرتبط هستند، اما به هیچ وجه نمی توانید کلید خصوصی را از کلید عمومی متوجه شد.
 
این مهم است، زیرا هر معامله ای که من از آدرس بیت کوین من صادر می کنم باید با کلید خصوصی من “امضا شود”. برای انجام این کار، من هم کلید خصوصی و هم جزئیات معامله (چند بیت کوین که می خواهم ارسال کنم و به چه کسی را انجام می دهم) را در نرم افزار bitcoin روی کامپیوتر یا موبایل خود قرار دادم.

این معامله قابل تأیید است – یعنی می توان تأیید کرد که من مالک بیت کوین هستم که به شما منتقل می کنم و اینکه قبلاً آن را برای شخص دیگری ارسال نکرده ام – با وصل کردن امضا و کلید عمومی من (که همه می دانند ) به برنامه بیت کوین.
 
این یکی از بخش های نبوغ بیت کوین است: اگر امضا با کلید خصوصی که با آن کلید عمومی مطابقت دارد، انجام شود، این برنامه بدون اطلاع از کلید خصوصی، معامله را اعتبار می دهد. سپس شبکه تأیید می کند که من قبلاً بیت کوین را با گذراندن تاریخچه آدرس خود صرف نکرده ام ، که می تواند انجام دهد زیرا آدرس من را می شناسد (کلید عمومی من)، و به این دلیل که همه معاملات در دفترچه بیت کوین عمومی هستند.
 
منبع : آی ماینر
 
 


کد مطلب: 60649

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60649/جابجایی-بیت-کوین-bitcoin-چگونه-کار-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir