۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳

نظریه‌های توطئه درباره ارتباط میان بیل گیتس و ویروس کرونا!

ایتنا -  بیل گیتس مؤسس مایکروسافت به هدف اصلی نظریه‌های توطئه و نظریه‌های جعلی درباره همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است.
نظریه‌های توطئه  درباره ارتباط میان بیل گیتس و ویروس کرونا!

بررسی پست‌های کاربران فیس‌بوک نشان می‌دهد ۱۶ هزار پست در این وب‌سایت درباره بیل گیتس و ویروس کرونا وجود دارد. گیتس به هدف اصلی نظریه‌های جعلی درباره این ویروس تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت تحلیل رسانه Zignal Labs پست‌های کاربران در فیس‌بوک را رصد می‌کند. بررسی‌های این شرکت نشان داد ۱۶ هزار پست در این سایت درباره گیتس و ویروس کرونا وجود دارد که حدود ۹۰۰ هزار بار لایک خورده یا کامنتی برای آنها ثبت شده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد گیتس به بزرگترین هدف نظریه‌های توطئه در فیس‌بوک تبدیل شده است. یکی از ادعاهای جعلی درباره گیتس آن است که انستیتوPirbright که توسط او تأسیس شده، حق امتیاز اختراع ویروس کرونا را ثبت کرده است. اما در حقیقت این حق امتیاز به واکسنی برای نوع دیگری از ویروس کرونا تعلق دارد که پرندگان را مبتلا می‌کند.

این ادعای جعلی توسط وب سایت راستگرای رادیکالInfowars منتشر شد و میان نظریه پردازان توطئه در فیس‌بوک گسترده شده است.

اما فقط این وب سایت بیل گیتس را هدف قرار نداده است. حامیان ضد واکسیناسیون نیز ادعاهایی را درباره پشتیبانی گیتس برای واکسن ویروس کرونا منتشر کرده اند. حتی رابرت کندی جونیور (پسر سناتور رابرت کندی و یکی از مخالفان واکسیناسیون) نیز نظریه‌های توطئه‌ای درباره گیتس منتشر کرده است.

گیتس از سال ۲۰۱۵ میلادی درباره عدم آمادگی جهان برای یک همه گیری هشدار داده بود. نظریه پردازان توطئه این هشدار را گواهی بر آن می‌دانند که گیتس قصد دارد از این همه گیری برای کنترل اقتصاد جهان استفاده کند.
کد مطلب: 60647
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام