۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

مشاهده پرنورترین سوپر نوای تاریخ توسط ستاره شناسان

ایتنا- مشاهدات اختر شناسان از روشن‌ترین سوپر نوایی که تاکنون کشف‌ شده است می‌تواند درک ما از تحولات اولیه کیهان را دستخوش تغییرات زیادی بکند.
مشاهده پرنورترین سوپر نوای تاریخ توسط ستاره شناسان
مشاهدات اخیر شناسان از روشن‌ترین ابرستاره‌ای که تاکنون کشف‌ شده است می‌تواند درک ما از تحولات اولیه کیهان را دستخوش تغییرات زیادی بکند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ستاره شناسان در دستاوردی بزرگ و منحصر به فرد در علوم ستاره شناسی توانستند روشن‌ترین  سوپر نوایی که تاکنون دیده شده بود را مشاهده کنند.
 
آن‌ها در حالی به این اکتشاف دست پیدا کردند که این  سوپر نوا با نام علمی SN2016aps به مدت 1000 روز از خود تشعشع ساطع کرده بود. امروز این ستاره شناسان در طی مقاله‌ای توضیح دادند که چگونه این "سوپر نوای بیش‌ازحد نیرومند " به آن‌ها در درک تحول جهان و تشکیل حجیم‌ترین ستاره‌ها کمک کرده است.
 
 
 
مت نیکول به‌عنوان راهبر اول این تحقیق از دانشگاه بیرمنگام دراین‌باره اعلام کرد که  سوپر نوای SN2016aps به حدی روشن درخشید که تمامی کهکشان خود را تحت تأثیر نورش قرار داد و در طی زندگی‌اش بیش از هر  سوپر نوای دیگری نور تولید کرد. این ابرستاره با حجمی در حدود 5 الی 10 برابر یک  سوپر نوای عادی یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌هایی بود که انفجارش مشاهده شد.
 
 به گزارش گیزمودو حجم کلی این  سوپر نوا و موادی که قبل از انفجار به بیرون پرتاب کرد احتمالا 50 تا 100 برابر حجم خورشید بوده است. علاوه بر این محققان در این رابطه اعلام کرده‌اند که احتمالا این  سوپر نوای در حدود 10 میلیارد سال بعد از بیگ بنگ ایجاد شده است.
 
هم‌اکنون محققان امیدوارند که با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از این  سوپر نوای و ابزاری نظیر تلسکوپ‌های قدرتمند مانند James Webb Space بتوانند رخدادهای مشابه را در فراتر از تاریخ کیهان پیدا کنند.
 
کد مطلب: 60621
برچسب ها: ستاره شناسی
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام