۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۱

کاهش ۸ درصدی فروش و عرضه رایانه‌های شخصی

ایتنا - فروش و عرضه رایانه‌های شخصی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت‌تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا ۸ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۸ درصدی فروش و عرضه رایانه‌های شخصی


کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی از کاهش هشت درصدی فروش و عرضه رایانه‌های شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، میزان فروش و عرضه رایانه‌های شخصی که در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افت و کاهش پیدا کرده است؛ به عبارتی دیگر از سال ۲۰۱۶ میلادی این نخستین باری است که میزان عرضه رایانه های شخصی در این بازه زمانی تا این مقدار افت پیدا می‌کند.  

از آنجایی که شیوع گسترده ویروس کرونا موجب بروز مشکلات و دردسرهای فراوانی در زنجیره تامین شرکت‌های تولید کننده محصولات تکنولوژی شده و بسیاری از خطوط تولید کارخانه های مربوطه را متوقف و تعطیل کرده است، به نظر می رسد که افت تعداد دستگاه‌های عرضه شده به بازار های جهانی در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ دلیل موجهی داشته است.

این در حالی است که دورکاری و افزایش خانه نشینی شهروندان در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین آموزش از راه دور ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، موجب افزایش تقاضا برای خرید رایانه های شخصی شده است.
کد مطلب: 60595
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام