۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱

اترنت ترابایتی به‌زودی ممکن خواهد شد

ایتنا- در پی افزایش تقاضا برای اتصالات و انتقال داده‌های پرسرعت کنسرسیوم فناوری اترنت از فناوری بسیار جدید اترنت 800 گیگابیت رونمایی کرد.
اترنت ترابایتی به‌زودی ممکن خواهد شد
در پی افزایش تقاضا برای اتصالات و انتقال داده‌های پرسرعت، کنسرسیوم فناوری اترنت  از فناوری بسیار جدید اترنت 800 گیگابیت رونمایی کرد.
 
به گزارش رایورز  و به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی newsbytesapp، استاندارد جدید فناوری اترنت که تحت عنوان 800GBASE-R شناخته می‌شود، بر اساس فناوری‌های فعلی ساخته شده است و قصد دارد سرعت شبکه و عملکرد توان را برای محاسبات با سرعت بسیار بالا دو برابر کند.
توضیحات کنسرسیوم فناوری اترنت  حاکی از این است که این استاندارد جدید نسخه گسترده‌تر اترنت 400 گیگابیتی است.
 
این استاندارد از خطوط 106.25G توسعه داده شده برای اترنت 400 گیگابیتی استفاده می‌کند، اما برای افزایش عملکرد داده‌ها و توان، این رقم را از 400 به 800 افزایش می‌دهد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که استاندارد 800 گیگابیت اترنت پهنای باند را برای مراکز داده و خوشه‌های محاسباتی با عملکرد بالا که توسط اپراتورها و شرکت‌های میزبان وب‌سایت اداره می‌شوند، دو برابر می‌کند.
 
 
همچنین از آنجا که این استاندارد به نسل فعلی سخت‌افزار متکی است، تمام ویژگی‌های استاندارد اترنت 400 گیگابیتی ازجمله پشتیبانی کامل دو برابر بین دو پایانه و حداقل فاصله بین شبکه‌ای 8 بیتی را به ارث خواهد برد.
 
همچنین نوت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که هنوز هم اتصال اترنت را ارائه می‌دهند، احتمالاً در آینده نزدیک با توجه به ظرفیت مادربردهایشان به فناوری یک گیگابایتی (800 برابر کندتر از آنچه اخیراً اعلام شده است) خواهند رسید.
 
شایان ذکر است که بسته اترنت 800 گیگابیتی نیز ارزان نخواهد بود.
همچنین هنوز مشخص نیست که این استاندارد چه زمانی برای مشتریان خاص خود عرضه خواهد شد.
 
کد مطلب: 60588
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام