۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

همکاری اپل و دانشگاه استنفورد برای ساخت نرم‌‌افزار ویژه مبارزه با کرونا

ایتنا- دانشکده پزشکی استنفورد در همکاری با اپل نرم‌افزار نظارتی کووید-19 ویژه‌ای را برای پلیس‌ها، آتش‌نشان‌ها، پیراپزشکان و سایر کسانی که در خط مقدم پاسخ‌گویی به این بیماری در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو قرار دارند، ساخته‌اند.
همکاری اپل و دانشگاه استنفورد برای ساخت نرم‌‌افزار ویژه مبارزه با کرونا
دانشکده پزشکی استنفورد در همکاری با اپل نرم‌افزار نظارتی  کووید-19 ویژه‌ای را برای پلیس‌ها، آتش‌نشان‌ها، پیراپزشکان و سایر کسانی که در خط مقدم پاسخ‌گویی به این بیماری در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو قرار دارند، ساخته‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، این نرم‌افزار iOS که First Responder COVID-19 Guide نام دارد ابزار نظارتی ویژه‌ای را به این دسته از افراد ارائه می‌دهد که آن‌ها را در تشخیص نیاز به تست کروناویروس کمک کرده و اطلاعات پزشکی مهم در رابطه با مراقبت از خود در برابر کرونا و به‌روزرسانی‌های دیگر مرتبط با این بیماری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 
کاترین کرنا به‌عنوان پزشک استنفورد در این رابطه اعلام کرد که:« پاسخ‌گویان اولیه افرادی هستند که در میدان به جامعه ما خدمت می‌کنند و در معرض افراد مبتلابه این ویروس هستند. نگاه جامعه ما برای تأمین امنیت و ثبات بر آن‌ها است و ما به‌عنوان سیستم بهداشت و درمان متعهدیم که آن‌هایی که برای حفاظت از ما کار می‌کنند را ایمن نگه‌داریم.»
 
 
 
این نرم‌افزار همان‌طور که ذکر شد برای پلیس‌ها، آتش‌نشان‌ها و سایر پاسخگویان اولیه ساخته شده است. بااین‌حال اپل در کاه مارس وب‌سایت و نرم‌افزاری را در رابطه با کووید-19 برای استفاده عمومی طراحی کرد و ابزار نظارتی و اطلاعات مهم و مرتبط با ویروس کرونا را در آن قرارداد.
 
کووید-19 به‌عنوان بیماری تنفسی ناشی از کرونا به‌سرعت در سراسر جهان شیوع یافته است. سازمان جهانی بهداشت در 11 مارس شیوع و همه‌گیری جهانی این بیماری را به‌صورت رسمی اعلام کرد. هم‌اکنون بیش از 1.5 میلیون مورد تأیید شده در سطح جهان وجود دارد که بیش از 432،000 مورد از آن‌ها تا روز پنج‌شنبه در ایالات‌متحده بوده‌اند.
 
علاوه بر این لازم به ذکر است که طبق اطلاعات منتشرشده، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این نرم‌افزار بدون اجازه با استنفورد یا اپل به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
کد مطلب: 60566
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام