۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳

عرضه حالت «ساکت» فیس‌بوک برای مبارزه با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

ایتنا- کاربران فیس‌بوک هم‌اکنون ابزار جدیدی دریافت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از آن مدت‌زمان استفاده از این شبکه اجتماعی را محدود کنند.
عرضه حالت «ساکت» فیس‌بوک برای مبارزه با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

کاربران فیس‌بوک هم‌اکنون ابزار جدیدی دریافت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از آن مدت‌زمان استفاده از این شبکه اجتماعی را محدود کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، کمپانی فیس‌بوک در روز پنج‌شنبه قابلیت جدیدی را معرفی کرد که اعلانات این شبکه اجتماعی را بی‌صدا کرده و به شما اجازه می‌دهد که ساعاتی را برای فراقت از شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.
 
شایان ذکر است که این قابلیت که با نام Quiet Mode عرضه شده است نشان‌دهنده آن است که فیس‌بوک قصد دارد تا با مضرات استفاده بیش‌ازحد از شبکه‌های اجتماعی در دوران قرنطینه مبارزه کند.
 
مطالعات نشان داده‌اند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مشکلات بهداشت روان مانند اضطراب و افسردگی را به‌ویژه در بین نوجوانان تقویت کنند. حتی فیس‌بوک اذعان کرده است که اگر افراد به‌طور غیر فعالانه محتوای ارائه‌شده در این پلتفرم‌ها را تغذیه کنند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
 
 
 
جالب است که بدانید این قابلیت ایده‌ای تازه نیست و پیش از این نیز در این شرکت مطرح شده بوده است و فیس‌بوک برای اولین بار در سال 2018 ابزاری به نام Your Time را برای این شبکه اجتماعی عرضه کرد و شاید بتوان Quiet Mode را به‌روزرسانی  این قابلیت دانست.
 
فیس‌بوک به‌تازگی در این ابزار داده‌های جدیدی ازجمله تعداد دفعات باز شدن این برنامه در طول یک هفته و نیز مقایسه‌ای از میزان مصرف شما با مدت‌زمان مشابه در طی هفته گذشته را نمایش می‌دهد. همین امر خود نشان از سیاست فیس‌بوک مبنی بر کنترل مصرف محتوای شبکه‌های اجتماعی در دوران قرنطینه دارد.
 
برای دسترسی به قابلیت Quiet Mode به تنظیمات منو خود در فیس‌بوک بروید و روی Your Time  کلیک کنید. سپس به بخش Manage your time بروید  و ازآنجا زمان فعال شدن Quiet Mode را برنامه‌ریزی کرده یا بلافاصله از آن استفاده کنید. این قابلیت برای کاربران در سراسر جهان عرضه شده است اما فعلا تنها روی دستگاه‌های آیفون فعال است و فیس‌بوک قصد دارد تا نسخه اندروید این ابزار را در ماه مه عرضه کند.
 
کد مطلب: 60564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام