کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دعوتنامه سازمان ناسا برای چالش طراحی بار برای سفر به ماه

سايت خبری ايتنا , 25 فروردين 1399 ساعت 0:30

ایتنا- ناسا چندروز پیش دعوت‌نامه ویژه‌ای را منتشر کرد و از افراد خلاق خواست که ایده‌های خود را در رابطه با بارهای کوچکی که با روبات‌های هم‌اندازه جاروبرقی‌های روباتیک به فضا ارسال می‌شوند را مطرح کنند.


ناسا قصد دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور چند روبات کوچک به کره ماه ارسال کند و بر همین اساس از افراد عادی خواسته است که بارهای مناسب ارسال با این روبات‌ها را برای این سازمان طراحی کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، ناسا در روز پنج‌شنبه دعوت‌نامه ویژه‌ای را منتشر کرد و از افراد خلاق خواست که ایده‌های خود را در رابطه با بارهای کوچکی که با روبات‌های هم‌اندازه جاروبرقی‌های روباتیک به فضا ارسال می‌شوند را مطرح کنند.
 
این چالش که به نام The Honey, I Shrunk the NASA Payload معروف شده است، روی پلت فرم جمع سپاری HeroX مطرح شد و جایزه در نظر گرفته شده برای طرح‌های مفهومی برتر 160 هزار دلار اعلام شد.
 

 
 
جالب است بدانید که ناسا قصد دارد که از این طرح‌ها برای برنامه آرتمیس خود استفاده کند. برنامه آرتمیس با هدف بازگرداندن انسان به فضا در سال 2024 و درنهایت ساخت یک پایگاه حضور دائمی در آنجا برنامه‌ریزی شده است. بارها باید در فضای بسیار کوچکی به‌اندازه یک قالب صابون جای بگیرند.
 
ناسا مجموعه گسترده‌ای از دستورالعمل‌ها را برای این چالش ارائه داده است. ایده‌ها بر اساس کیفیت پروپوزال، قابلیت‌های فنی پیشنهادی بار، تأثیر احتمالی آن، میزان نوآوری و احتمال اینکه بتوان آن‌ها را در طی یک تا چهار سال ساخت و مستقر کرد، مورد قضاوت قرار می‌گیرند.
 
افراد به‌صورت تکی و گروهی می‌توانند در این چالش شرکت کنند. مهلت ارسال ایده‌ها تا 8 ژوئن است و برندگان در ماه جولای اعلام می‌شوند. ناسا در نظر دارد برای نمونه‌سازی ، آزمایش و تحویل بارهای قمری چالش‌های جدید دیگری را آغاز کند و از مردم بخواهد در این طرح‌ها شرکت کنند.
 


کد مطلب: 60563

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60563/دعوتنامه-سازمان-ناسا-چالش-طراحی-بار-سفر-ماه

ايتنا
  https://www.itna.ir