۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷

اپل و گوگل برای کنترل کرونا دست‌به‌کار شدند

ایتنا - اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب کرده‌اند تا به شیوه‌ای هوشمند با ویروس کرونا مقابله کنند.
اپل و گوگل برای کنترل کرونا دست‌به‌کار شدند

اپل و گوگل مشغول توسعه فناوری مخصوص موبایل هستند که به کاربران هشدار می‌دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. به این ترتیب از شیوع این ویروس جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، گوگل و اپل اعلام کرده‌اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می‌دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

این قابلیت «ردیابی تماس» (contact tracing) نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش روند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

اقدامات قبلی شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید ۱۹بود. اما این شراکت نخستین اقدامی است که به طور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید ۱۹ کمک می کند.

اپل و آلفابت اعلام کرده اند نرم‌افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می‌کنند. این نرم‌افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می‌دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.

همچنین این دو شرکت در ماه‌های آینده قابلیت‌هایی به سیستم‌های عامل خود می‌افزایند که برای استفاده از آنها نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.

هنگامی که این طرح به طور کامل اجرا شود، دو شرکت می توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت جهان ارائه کنند. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل و اندروید گوگل در سراسر جهان حدود ۳ میلیارد کاربر دارند.
کد مطلب: 60543
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام