۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲

کشف بدافزار مهیب غیرقابل حذف در اندروید

ایتنا- کارشناسان امنیتی متخصص در زمینه سیستم عامل اندروید به‌تازگی به کاربران اندروید در رابطه با بدافزاری که حذف آن تقریبا غیرممکن است، هشدار داده‌اند.
کشف بدافزار مهیب غیرقابل حذف در اندروید
کارشناسان امنیتی متخصص در زمینه سیستم عامل اندروید به‌تازگی به کاربران اندروید در رابطه با بدافزاری که حذف آن تقریبا غیرممکن است، هشدار داده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، یکی از محققان امنیتی به نام ایگور گلووین از کسپرسکی در پستی توضیح داده است که بدافزاری به نام xHelper از سیستم برنامه‌های تودرتو به‌گونه‌ای استفاده می‌کند که حذفش را تقریبا غیرممکن می‌کند.
 
بدافزار xHelper برای اولین بار در سال گذشته میلادی کشف شد اما گلووین هم‌اکنون روش کار این سیستم را به‌صراحت تشریح کرده است درنهایت اعلام کرده است که سازوکار این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که حتی پس از بازیابی سیستم نمی‌توان آن را پاک کرد.
 
 
 
فرار از این بدافزارها برای کاربران عادی کاری دشوار است اما خانه این نرم‌افزارها معمولا اپ استورهای سوم شخص و تائید نشده هستند. سرویس نظارت بر نرم‌افزارهای گوگل پلی که Google Play Protect نام دارد در سال گذشته بیش از 1.9 میلیون بدافزار را از این سیستم حذف کرد اما بااین‌حال هنوز هم به امنیت کامل نرسیده است.
 
بدافزار xHelper  اغلب از طریق فروشگاه‌های سوم شخص نه‌چندان موجه به‌عنوان یک برنامه محبوب برای پاک کردن اطلاعات اضافی و افزایش عملکرد تلفن‌های همراه هوشمند تبلیغ می‌شود اما یک‌بار دانلود این نرم‌افزار، کاربر را با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌کند.
 
گلووین برای خلاصی از شر این بدافزار فلش کردن تلفن همراه را توصیه می‌کند اما هشدار می‌دهد که بعضی‌اوقات سیستم‌عامل نصب شده توسط کارخانه ممکن است حاوی xHelper باشد که در این صورت کاری از دست کاربر بر نخواهد آمد. وی توصیه می‌کند اگر از فرم ور دیگری استفاده کنید باید به یاد داشته باشید که برخی از مؤلفه‌های دستگاه ممکن است به‌درستی کار نکنند.»
 
کد مطلب: 60535
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام