کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: شیوه تمیز کردن کیبورد لپ‌تاپ

سايت خبری ايتنا , 24 فروردين 1399 ساعت 6:00

ایتنا- ما در روز چندین ساعت را به تمیز کردن خانه و شستن ظرف‌ها و لباس‌ها اختصاص می‌دهیم ولی از تمیز کردن گوشی هوشمند، لپ تاپ و سایر تجهیزاتی که ساعت‌ها در روز با آن درگیر هستیم، غافل می‌مانیم.


ممکن است چندین ساعت در روز با کیبورد لپ‌تاپ خود کار کنید ولی نمی‌دانید که این بخش از لپ‌تاپ هر روز میزبان میلیون‌ها میکروب و ذرات آسیب‌رسان است. سعی کنید از این به بعد روزها قبل از شروع کار با لپ تاپ کیبورد آن را تمیز کنید تا از شر این بخش‌های مضر ایمن بمانید.
 
 
یکی از راه‌های مناسب برای تمیز کردن کیبورد لپ‌تاپ این است که قبل از روشن کردن آن یا پس از خاموش کردن کامل آن، لپ تاپ را به گونه‌ای برگردانید که صفحه کلید آن روبه میز یا زمین باشد. خواهید دید که بسیاری از ذرات و موادی که در بین کلیدهای کیبورد گیر افتاده، از کیبورد خارج می‌شود.
 
حالا زمان آن فرا رسیده است که ذرات سرسخت‌تر را از کیبورد خارج کنید. چند ضربه آرام پست لپ تاپ بزنید. این ذرات و مواد هم به‌راحتی تسلیم می‌شوند. گاهی مواقع می‌بینید که لایه‌ای از گرد و غبار روی کیبورد شما نشسته است. برای پاک کردن آن‌ها از یک برس نرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از جارو برقی با مکش کم استفاده کنید. در هر حال استفاده از قلم مو یا برس نرم بهترین کار است.

 
سپس برای پاک کردن کامل آن یک پارچه فیبری (پارچه عینک) را مرطوب کنید و فشار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. در نهایت پارچه را روی کیبورد بکشید تا کاملاً پاک و تمیز شود. گاهی بد نیست کمی الکل به پارچه بزنید تا بتوانید از این طریق تمامی میکروب‌هایی که توانسته‌اند در کیبورد شما آشیانه کنند را از بین ببرید.
 
در این مدت ویروس کرونا به ما آموخت که سعی کنید دست‌های خود و کلیه وسایلی که با آن‌ها در تماس هستیم را تمیز و پاکیزه نگه داریم. توجه داشته باشید که کیبورد خود را بیش از حد دستمال نکشید؛ زیرا ممکن است علائم روی کلیدها از بین برود. همچنین با اسپری مستقیم مایع ضدعفونی‌کننده روی کلیدها ممکن است سلامتی لپ‌تاپ شما به خطر بیفتد پس مراقب باشید.


کد مطلب: 60515

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60515/آموزش-شیوه-تمیز-کردن-کیبورد-لپ-تاپ

ايتنا
  https://www.itna.ir