۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۰

چگونه ویروس کرونا به شرکت‌های مبتنی بر فناوری سود می‌رساند؟

ایتنا- بسیاری از شرکت‌ها و اقتصادهای بزرگ جهان در حال ضربه خوردن از بیماری کووید-19 هستند ولی ظاهراْ این مسئله برای شرکت‌های مبتنی بر فناوری فرق می‌کند. آن‌ها از ویروس کرونا سود می‌برند.
چگونه ویروس کرونا به شرکت‌های مبتنی بر فناوری سود می‌رساند؟
همان‌طور که می‌دانید و شاهد اوضاع این روزهای جامعه هستید، خروج مردم از منزل به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است و مردم ترجیح می‌دهند تنها در موارد ضروری مانند خرید مایحتاج زندگی از منزل خارج شوند. اگر نگاهی به رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف بیندازید، خواهید دید که همگی تعطیل هستند و در منزل به سر می‌برند و این یک آسیب بزرگ به وضعیت مالی این افراد وارد می‌کند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از الجزیره، امروزه شرکت‌های هواپیمایی در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند. تقریباً هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد و در صورتی که این بیماری همه‌گیر در جهان ادامه پیدا کند، قطعاً بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی جهان را به تعطیلی می‌کشاند. در این وضعیت کدام کسب و کارها سود می‌برند و از این وضعیت چندان ناراضی و ناراحت نیستند؟ پاسخ، شرکت‌های فناوری است.
 
بسیاری از شهروندان در این روزها به یک منزل، یک پنجره که بتوانند از آن به بیرون نگاه کنند، یک اتصال به اینترنت و یک گوشی یا لپ تاپ احتیاج دارند تا بتوانند روزهای سخت و آزاردهنده قرنطینه را برای خودشان به روزهایی پر از یادگیری، تفریح و فیلم دیدن تبدیل کنند. در این بین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مانند فروشگاه‌های آنلاین، داروخانه‌های اینترنتی و کلیه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت دارند بیشترین سود را می‌برند.
 
برخی از شرکت‌ها تلاش می‌کنند که به فعالیت خود ادامه دهند و به همین خاطر ترجیح می‌دهند که برای کارمندان خودشان امکان دورکاری و فعالیت از راه دور را فراهم کنند. برخی از افراد در این روزها در حال یادگیری و حضور در کلاس‌های آنلاین مختلف هستند.
 
بنابراین کسب و کارهای آنلاین و مبتنی بر فناوری در حال کسب کردن سود بالا هستند و دارند از بیماری کرونا نهایت استفاده را می‌برند. شرکت آمازون حدود 100 هزار نیروی جدید استخدام کرده و پلتفرم تماس ویدیویی زوم به ارزش 42 میلیارد دلاری رسیده است.
کد مطلب: 60514
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام