کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه ویروس کرونا به شرکت‌های مبتنی بر فناوری سود می‌رساند؟

سايت خبری ايتنا , 24 فروردين 1399 ساعت 19:10

ایتنا- بسیاری از شرکت‌ها و اقتصادهای بزرگ جهان در حال ضربه خوردن از بیماری کووید-19 هستند ولی ظاهراْ این مسئله برای شرکت‌های مبتنی بر فناوری فرق می‌کند. آن‌ها از ویروس کرونا سود می‌برند.


همان‌طور که می‌دانید و شاهد اوضاع این روزهای جامعه هستید، خروج مردم از منزل به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است و مردم ترجیح می‌دهند تنها در موارد ضروری مانند خرید مایحتاج زندگی از منزل خارج شوند. اگر نگاهی به رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف بیندازید، خواهید دید که همگی تعطیل هستند و در منزل به سر می‌برند و این یک آسیب بزرگ به وضعیت مالی این افراد وارد می‌کند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از الجزیره، امروزه شرکت‌های هواپیمایی در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند. تقریباً هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد و در صورتی که این بیماری همه‌گیر در جهان ادامه پیدا کند، قطعاً بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی جهان را به تعطیلی می‌کشاند. در این وضعیت کدام کسب و کارها سود می‌برند و از این وضعیت چندان ناراضی و ناراحت نیستند؟ پاسخ، شرکت‌های فناوری است.
 
بسیاری از شهروندان در این روزها به یک منزل، یک پنجره که بتوانند از آن به بیرون نگاه کنند، یک اتصال به اینترنت و یک گوشی یا لپ تاپ احتیاج دارند تا بتوانند روزهای سخت و آزاردهنده قرنطینه را برای خودشان به روزهایی پر از یادگیری، تفریح و فیلم دیدن تبدیل کنند. در این بین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مانند فروشگاه‌های آنلاین، داروخانه‌های اینترنتی و کلیه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت دارند بیشترین سود را می‌برند.

 
برخی از شرکت‌ها تلاش می‌کنند که به فعالیت خود ادامه دهند و به همین خاطر ترجیح می‌دهند که برای کارمندان خودشان امکان دورکاری و فعالیت از راه دور را فراهم کنند. برخی از افراد در این روزها در حال یادگیری و حضور در کلاس‌های آنلاین مختلف هستند.
 
بنابراین کسب و کارهای آنلاین و مبتنی بر فناوری در حال کسب کردن سود بالا هستند و دارند از بیماری کرونا نهایت استفاده را می‌برند. شرکت آمازون حدود 100 هزار نیروی جدید استخدام کرده و پلتفرم تماس ویدیویی زوم به ارزش 42 میلیارد دلاری رسیده است.


کد مطلب: 60514

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60514/چگونه-ویروس-کرونا-شرکت-های-مبتنی-فناوری-سود-می-رساند

ايتنا
  https://www.itna.ir