کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری گوگل با دولت‌ها برای اجرای بهتر قرنطینه

سايت خبری ايتنا , 21 فروردين 1399 ساعت 17:45

ایتنا- گوگل به‌تازگی برای کمک به مقامات رسمی سلامت کشورها در تشخیص نحوه جابه‌جایی افراد در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا از قابلیت جدیدی به نام COVID-19 Community Mobility Reports رونمایی کرد.



گوگل به‌تازگی برای کمک به مقامات رسمی سلامت کشورها در تشخیص نحوه جابه‌جایی افراد در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا از قابلیت جدیدی به نام COVID-19 Community Mobility Reports رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های عرضه‌شده توسط کمپانی گوگل به مقامات رسمی مرتبط، موقعیت‌های مکانی افرادی که با به اشتراک‌گذاری این سری از داده‌هایشان در گوگل موافقت کرده‌اند را برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.
 
ین فیتزپاتریک از گوگل در این رابطه می‌گوید: «با پاسخگویی جوامع جهانی به بیماری همه‌گیر کووید-19، تأکید فزاینده‌ای بر استراتژی‌های بهداشت عمومی مانند اقدامات فاصله‌گیری اجتماعی برای کاهش سرعت انتقال وجود دارد. ما در نقشه گوگل از داده‌های ناشناس و جمع شده برای نشان دادن میزان شلوغی مکان‌های مختلف استفاده می‌کنیم و از این طریق به شناسایی شلوغ‌ترین زمان‌های کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کنیم. ما از مقامات بهداشت عمومی شنیده‌ایم که همین نوع داده‌های جمع‌آوری‌شده و ناشناس می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم برای مبارزه با کووید-19 مفید باشند.»
 

 
 
این گزارش‌ها هم‌اکنون برای تمامی کاربران 131 کشور دریافت‌کننده خدمات نقشه گوگل فعال است و کاربران برخی مناطق می‌توانند داده‌های کشوری یا ایالتی را نیز جستجو کنند. پس از انتخاب یک بخش، گوگل گزارش‌های دریافتی خود را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف برای اشتراک‌گذاری راحت‌تر با مقامات فعال در بخش‌های مرتبط ارائه می‌کند.
 
این گزارش‌ها شامل شش دسته از مکان‌های مختلف از قبیل خرده‌فروشی‌ها، مکان‌های تفریحی (رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز خرید و غیره)، فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها، پارک‌ها (شامل سواحل، ماریناها و غیره)، ایستگاه‌های ترانزیت، محل کار و اقامتگاه‌ها است.
 
بر اساس اطلاعات عرضه‌شده توسط مجله وال‌استریت، سایر شرکت‌های تبلیغاتی موبایل نیز داده‌های مشابه را با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) به اشتراک می‌گذارند. بااین‌حال گوگل در این میان به تعداد زیادی از داده‌های مرتبط با موقعیت‌های مکانی ناشناس دسترسی دارد و بنابر گزارش‌ها این داده‌ها برای کمک به مقامات بهداشت عمومی در اولویت‌بندی مناطق موردنیاز ارائه‌شده‌اند.
 
گوگل علاوه بر عرضه این گزارش‌ها اعلام کرده است که با اپیدمیولوژیست‌ها برای ایجاد یک مجموعه اطلاعات جدید از داده‌های ناشناس جمع شده «برای درک بهتر و پیش‌بینی بیماری همه‌گیر» همکاری خواهد کرد.
 


کد مطلب: 60474

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60474/همکاری-گوگل-دولت-ها-اجرای-بهتر-قرنطینه

ايتنا
  https://www.itna.ir