۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۴

افزایش امنیت کاربران مرورگر کروم در بحبوحه کرونا

ایتنا -  گوگل تصمیم گرفته یکی از قابلیت‌های جدید مرورگر کروم برای حفاظت از حریم شخصی کاربران موسوم به سام سایت را غیرفعال کند تا از دیده نشدن بخش‌هایی از وب سایت‌های مختلف جلوگیری کند.
افزایش امنیت کاربران مرورگر کروم در بحبوحه کرونا

گوگل تنظیمات حریم شخصی مرورگر کروم خود را به عقب باز می‌گرداند تا کاربرانی که به علت شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده‌اند، با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش ایتنا از مهر، قابلیت مذکور با این هدف به مرورگر کروم افزوده شده تا قسمت‌هایی از وب سایت‌ها که ایمن نبوده و موجب نشت اطلاعات کاربران می‌شوند، بلوکه شوند. اما گوگل تصمیم گرفته فعلاً این قابلیت را از کار بیندازد تا همه وب سایت‌ها به طور کامل دیده شوند و کاربران هیچ بخشی از آنها را از دست ندهند.

برخی کاربران قبلاً اعلام کرده بودند که قابلیت SameSite موجب اختلال در مشاهده برخی سایت‌ها می‌شود و حتی بخش‌های زیادی از آنها را از دسترس خارج می‌کند. از همین رو گوگل تصمیم گرفته به طور موقت سختگیری برای حفظ حریم شخصی کاربران را کنار بگذارد و بعد از پایان شیوع ویروس کرونا دوباره قابلیت مذکور را فعال کند.

به گفته جاستین شوه مدیر مهندسی کروم، با توجه به شرایط خاص جهانی بعد از شیوع ویروس کرونا، قابلیت SameSite به طور موقت از دسترس خارج شده است. زیرا اگر چه بخش اعظم اکوسیستم وب آماده این تغییر است، اما برای اینکه ثبات وب سایت‌ها در شرایط فعلی دچار مشکل نشده و خدمات رسانی سایت‌های بانکی، خرید آنلاین،دولتی و بهداشتی مختل نشود، بهتر است از اعمال سخت گیری های این چنینی خودداری شود.

قابلیت SameSite اولین بار برای گروه کوچکی از کاربران در ماه فوریه و همزمان با عرضه نسخه ۸۰ مرورگر کروم فعال شد و گوگل قصد داشت به تدریج آن را برای همه کاربران مرورگر مذکور ارائه دهد که این تصمیم فعال به تأخیر افتاد.
کد مطلب: 60433
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام