کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هرآنچه درباره اندروید 11 می‌دانیم

16 فروردين 1399 ساعت 14:09

ایتنا - با اینکه هنوز خیلی زود است که در مورد عرضه نهایی اندروید ۱۱ سخن گفت اما بر اساس جدول زمانی منتشر شده از سوی گوگل به نظر می‌رسد که طبق روال هرساله، این نسخه جدید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نهایی و رسمی خواهد شد. 



به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری با بررسی پیش نمایش گوگل برای توسعه دهندگان اندروید ۱۱ از جدیدترین قابلیت‌های احتمالی این نسخه جدید از سیستم عامل محبوب اندروید خبر داده اند.

به گزارش ایسنا، به تازگی گزارش‌های منتشر شده از سوی گوگل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید و همچنین پیش نمایش اولیه مخصوص توسعه دهندگان جدیدترین نسخه از آن یعنی اندروید ۱۱ نشان دهنده برخی از مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافه شده پلتفرم این سیستم عامل است. 

بر اساس گزارش fossbytes، با اینکه هنوز خیلی زود است که در مورد عرضه نهایی اندروید ۱۱ سخن گفت اما بر اساس گزارش‌های پیشین و همچنین جدول و برنامه زمانی منتشر شده از سوی گوگل به نظر می رسد که طبق روال هرساله، این نسخه جدید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نهایی و رسمی خواهد شد. 

در زیر به قابلیت‌های احتمالی جدیدی که قرار است به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۱۱ در طی ماههای آینده اضافه شوند پرداخته شده است:

امکان گفت‌وگو در بخش نوتیفیکیشن و اعلان‌ها
این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد که قادر به مشاهده گفتگوهای فعلی خود در همه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باشند.

ارسال تصاویر از اعلان‌ها
در صورتی که یک تصویر از صفحه گوشی موسوم به اسکرین شات گرفته می شود، در همان بخش اعلان ها بدون نیاز به باز کردن گالری قابلیت ارسال و به اشتراک گذاری آن در اندروید ۱۱ وجود خواهد داشت.

حبابهای چت برای پیام رسان‌ها
با این که در پیش نمایش توسعه دهندگان نسخه قبلی یعنی اندروید ۱۰ شاهد حباب های چت بودیم اما در ارائه و عرضه نهایی هیچ خبری از آنها نشد. حالا به نظر می‌رسد که اندروید ۱۱ میزبان این ویژگی جدید و محبوب کاربران خواهد بود به صورتی که همه پیام‌رسان‌ها قادر خواهند بود از حباب‌ها برای دسترسی آسان‌تر به مکالمات و گفتگو های کاربران استفاده کنند.

نحوه استفاده از این قابلیت نیز به این صورت است که کاربران به هنگام لمس یک حباب پیام‌های سابق و همچنین بخش ارسال پیام جدید را مشاهده می کنند. این بدان معناست که کاربران برای دسترسی به تمام قابلیت‌ها و تنظیمات لازم نیازمند باز کردن خود اپلیکیشن پیام‌رسان خواهند بود اما در صورتی که فقط بخواهند یک پیام را ارسال یا دریافت کنند ویژگی حباب‌های چت کار آنها را تسهیل خواهد کرد.

دسترسی‌های یکبار مصرف
یکی از مهمترین تغییرات این نسخه جدید از اندروید که در راستای ارتقای امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی کاربران افزوده شده است، بدون شک امکان دسترسی های یکبار مصرف در برنامه‌های مورد استفاده کاربران است این بدان معناست که به محض خروج از یک اپلیکیشن دسترسی کاربر منقضی می شود و کاربر بار دوم برای ورود به اپلیکیشن نیازمند دسترسی مجدد طی خواهد بود.

قطع لرزش اعلان‌ها به هنگام باز بودن دوربین
یکی از مواردی که همواره کاربران به هنگام استفاده از برنامه دوربین گوشی از آن گله و شکایت دارند ، لرزش اعلان های ناشی از زنگ خوردن، آلارم و دریافت پیام به هنگام باز بودن برنامه دوربین است که موجب می شود حواس آنها را برای عکاسی و فیلمبرداری پرت کرده و در برخی موارد کیفیت تصویر و ایده های آنها را به علت مزاحمت ایجاد شده پایین می آورد.

پشتیبانی بهتر از شبکه 5G
با توجه به گسترش روزافزون و توسعه زیر ساختهای لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G و همچنین پشتیبانی بسیاری از گوشی های جدید از آن به نظر می رسد که اندروید ۱۱ تغییر و تحولات جدیدتر و بهتری را برای بهبود تجربه استفاده کاربران از این دست از شبکه نسبت به اندروید ۱۰ به ارمغان خواهد آورد.

سازگاری بیشتر با نمایشگرهای تاشو و دارای بریدگی
با اینکه پشتیبانی از بریدگی های صفحه نمایش گوشی های هوشمند به طور رسمی از اندروید ۹ آغاز شد اما حالا به نظر می رسد که گوگل در اندروید ۱۱ پشتیبانی از انواع خاص نمایشگرها را به بیشترین حد خود رسانده است.

سطح جدیدی از احراز هویت بیومتریک کاربران
اندروید ۱۱ احراز هویت بیومتریک کاربران گوشی‌های هوشمند را با پشتیبانی از سه روش مختلف وارد سطح جدیدی خواهد کرد این بدان معناست که کاربران از امنیت سایبری بالاتری برخوردار بوده و حریم خصوصی آنها نیز با بهره گیری از این قابلیت و رابط کاربری پیچیده و جدید به طور کامل حفظ خواهد شد.

بهبود در حافظه محصور
به نظر می‌رسد که گوگل به منظور عدم دسترسی نرم افزارهای نامعتبر به اطلاعات شخصی کاربران و همچنین جلب رضایت منتقدان خود ، به بهبود حافظه محصول در اندروید ۱۱ پرداخته است.

پشتیبانی از گواهینامه دیجیتال رانندگی
این سیستم عامل جدید از حافظه ذخیره سازی ایمن برای اسناد حساس هویتی همچون گواهینامه‌رانندگی موبایل ISO ۱۸۰۱۳-۵ پشتیبانی می کند. البته این قابلیت نیازمند وضع و اعمال قوانین و مقررات متعددی از سوی دولت های مختلف است تا کاربران بتوانند در زندگی روزمره خود از این قابلیت بهره مند شوند.


کد مطلب: 60431

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60431/هرآنچه-درباره-اندروید-11-می-دانیم

ايتنا
  https://www.itna.ir