۱۲
۱
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

ارتقاء شبکه موبایل و اینترنت کشور در انتظار آزادسازی فرکانس از سوی صدا و سیما

ایتنا - وزیر ارتباطات: در صورت عدم حل اساسی این مشکل، ممکن است در نقاطی از کشور، حتی شاهد افت کیفیت و سرعت اینترنت کاربران نیز باشیم.
ارتقاء شبکه موبایل و اینترنت کشور در انتظار آزادسازی فرکانس از سوی صدا و سیما

 
گسترش بیشتر شبکه موبایل کشور برای ارتقاء سرعت و پوشش،‌ نیاز به فرکانس دارد که از این نظر دچار محدودیت است.

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به این موضوع، به صورت تلویحی مجددا خواستار تجدید نظر سازمان صدا و سیما در خصوص انحصار فرکانسی شده است.

به گزارش ایتنا، در حال حاضر تمامی ظرفیت فرکانسی موجود برای اپراتورهای تلفن همراه مصرف شده و با وجودی که مصرف اینترنت کاربران نسبت به ابتدای اسفند به دو و نیم برابر افزایش یافته، نیاز و مطالبه کاربران بیش از این مقدار است، اما امکان عملی آن فعلا فراهم نیست.
به عقیده کارشناسان، تنها راه موجود در حال حاضر، آزادسازی فرکانس‌هایی است که در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و به "فرکانس‌های طلایی" مشهور است.

گفتنی است در این خصوص بارها از سوی وزارت ارتباطات، درخواست آزادسازی این منبع ملی داده شده، اما هیچ اقدام عملی از سوی صدا و سیما تا این زمان انجام نشده است.

حتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سلسله بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹، پیشنهاد داده است در اجرای مواد (۳)، (۶۷)، (۶۸) و (۶۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ICT با همکاری سازمان #صداوسیما مکلف به تخصیص دوباره و برگزاری مزایده اجاره باندهای #فرکانس تجاری ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز گردند.



 



وزیر ارتباطات همچنین افزوده که در صورت عدم حل اساسی این مشکل، ممکن است در نقاطی از کشور، حتی شاهد افت کیفیت و سرعت اینترنت کاربران نیز باشیم.

مطابق گزارش ایتنا، طرف مقابل این موضوع یعنی صدا و سیما، تاکنون نه تنها اقدام عملی انجام نداده، بلکه خود را بی‌نیاز از هر گونه پاسخگویی دانسته است.

البته به تازگی، مدیر روابط عمومی این سازمان صرفا در تعریضی به توییت وزیر ارتباطات، آن را درخواستی غیرقانونی دانسته و پیشنهاد کرده که در زمان پخش برنامه‌های پربیننده صدا و سیما، کاربران را به سمت اینترنت سوق دهند:
 


با این تفاصیل، معلوم نیست که عاقبت این معضل چگونه حل خواهد شد و کاربران چه زمانی خواهند توانست کیفیت و سرعت اینترنت را تجربه کنند.
بدین ترتیب و با حل مشکل مزبور، همیشه و حتی در وضعیت‌های بحرانی، کاربردهای اساسی مانند آموزش از راه دور و... به شکل عمومی‌تر و همگانی، قابلیت عرضه دارند تا در بحران‌هایی مانند شیوع کرونا، بتوان بدون تعطیلی، بخش عظیمی از فعالیت‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و... را پیش برد و از ایجاد وقفه در زندگی شخصی/اجتماعی شهروندان جلوگیری نمود.
 
 
کد مطلب: 60415
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
وضعیت خطوط خانگی افتضاح هست هنوز در برخی مناطق شیراز خطوط PCM وجود داره در برخی مناطق اصلا خط ثابت واگذار نمیشه و خط های بیسیم روستایی به مردم میدهند.(مرکز مخابرات مدرس). اینترنت همراه افت سرعت زیاد داره،وزیر هم خوابه
feedback
United States
آقای رنجبران به شما چه ربطی داره راجع به وزارت ارتباطات نظر میدی؟ خب الان اپراتورها میخوان نسل پنجم راه اندازی کنن به جای سنگ اندازی بیا کمک کن!
feedback
United States
طرف یه خبرنگار ساده بوده با رانت یک شب اوج قلعه صداوسیمای میلی رفته فتوا میده!! خب مهر به سر متدین با این لجبازی غیر کارشناسی خودت مانع پیشرفت 5Gو توسعه در کشور میشی! چرا متوجه نمیشی؟ کشور برادرت چین داره بیشترین سرمایه گذاری تو حوزه ی 5G می کنه بعد تو .....
تا امثال تو اون بالا نشستید این مملکت پیشرفت نخواهد کرد
feedback
United States
آقا وجدانن به صداوسیما چه ربطی داره تو همه ی مسائل ورود می کنه؟؟؟ تو موظف هستی هر چی جهرمی تو حوزه ارتباطات میگه بگی چشم!
رنجبران از بازماندگان اون احمدی نژاد منحرف هست
feedback
United States
📡 رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

🔸به استناد قانون، وزارت ارتباطات متولی تخصیص باندهای فرکانسی است

🔸باندهای فرکانسی 700 و 800 ، همانند اتوبانی بلااستفاده‌ای در دست صداوسیماست

🔸صداوسیما برای بازگرداندن این باندهای فرکانسی به وزارت ارتباطات، توافق کند
رضایی
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با این سیاست فقط کشور از پیشرفت عقب میفته و فرصت جهش به اینترنت نسل پنجم رو از دست میده.
کاش مسئولین کمی سنجیده تر فکر و عمل کنن.
ahmad
feedback
Iran, Islamic Republic of
این کشور چقدر شرکت اینترنتی داره !!! امریکا به اون بزرگی 2 تا شرکت داره
احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
این سامانه ۱۹۵ دولت روحانی فقط طرفدار همراه اول و کفترای دور حرمش ... این مخابرات هم کافیه کابل های مسی شو تو پایتخت بفروشه میتونه با پولش کل کشور رو فیبر نوری کنه !!! روحانی دولت بی سوادی تو زمینه فناوری اطلاعات داشت خدا رو شکر دیگه آخراشه ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
سامانه ۱۹۵ علم داداش!!! از رایتل شکایت کردم انگار ادمینش کارمند اونا بود! هیچ رسیدگی نکردن! حتی گزینه تجدید شکایت زدم باز هم افاقه نکرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
همچین نسل 5 نسل 5 میگن انگار فردا فرکانس آزاد بشه پس فردا نسل 5 میاد همین الان نصف تهران توی ساختمون میری 2G قطع میشه اونوقت نگران پسرفت کشور تو حوزه 5G شده. چقدر عملکرد یک وزارتخونه میتونه ضعیف و قلدری رئیس روئساش زیاد باشه؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی اطلاع و سواد کافی نداری نظر نده!!! کاربرد فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ فقط تو 5G نیست! بلکه با اختصاصش اپراتورها میتونن پوشش 4G و حتی 3G تکمیل تر و سرعت افزایش بدن! با استفاده از فرکانس ۸۰۰میشه با یک دکل یک منطقه رو تا ۱۵الی ۲۰ کیلومتر پوشش داد، اما ایرانسل چون از ۲۱۰۰استفاده می کنه به علت برد کم و پوشش ضعیف مجبوره تو هر محله ۳یا۴ تا دکل بزنه که غیر اقتصادی هست! صداو سیما فرکانس های ۷۰۰و ۸۰۰قصب کرده و باید به اپراتورهای موبایل این دو فرکانس طلایی برگردونه!
feedback
Iran, Islamic Republic of
علت همین که میری تو ساختمون 2G هست در اختیار نداشتن فرکانس های 700و800برای اپراتورهاست! این دو فرکانس با طول موج قوی که دارن به راحتی از ساختمان ها عبور می کنن و افزایش کیفیت در پی خواهند داشت! تمام کشورهای دنیا 700و800به اپراتورهای موبایل اختصاص دادن به جز ایران! صداو سیما این رنجبران مانع توسعه ی4G و 5G شدن!
برید با آدم با سابقه ای در زمینه ارتباطات مثل بیژن عباسی آرند مصاحبه کنید تا از لحاظ فنی شما رو اقناع کنه که حق با جهرمی و اپراتورها هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام