۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
در روزهای قرنطینه

مصرف اینترنت در کشور ۲.۵ برابر شده است

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری مصرف اینترنت از ابتدای اسفند، از نصب ۸۰۰ هزار پورت VDSL در تهران و ارتقای ظرفیت موبایل خبر داد.
مصرف اینترنت در کشور ۲.۵ برابر شده است

شیوع کرونا در کشور منجر به قرنطینه اختیاری افراد شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط هم نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این راستا یکی از کاربران توییتر به وضعیت اینترنت اعتراض کرده و با مخاطب قرار دادن وزیر ارتباطات نوشت: "کندی سرعت اینترنت ثابت و همراه شکل آزاردهنده‌ای به‌خود گرفته، اگر قرار است قرنطینه ادامه یابد و دور کار بمانیم، با این سرعت نمی‌شود کاری از پیش برد. آقای وزیر، اگر قطعی اینترنت دست شما نبود، حداقل مسئولیت این وضعیت را بپذیرید و فکری به حال کندی شبکه کنید."

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در توییتر در پاسخ به این کاربر اظهار کرد: "مسئولیت می‌پذیریم، تلاش هم کردیم. مصرف نسبت به ابتدای اسفند حدودا  ۲.۵ برابر شده است. از اول هفته‌ نصب ۸۰۰ هزار پورت VDSL در تهران آغاز شده که یک‌ماهه تمام می‌شود. ظرفیت موبایل را ارتقا دادیم اما شبکه‌ موبایل فرکانس لازم دارد که فعلا در اختیار صداوسیماست و تا فرکانس آزاد نشود، ظرفیت بالاتر نمی‌رود."

جهرمی پیش از این هم اعلام کرده بود امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده و اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین‌تر است که با این کار، سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر می‌شود.
کد مطلب: 60410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام