۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
پس از ماجرای هک شدن اپ Zoom؛

بهترین ابزارهای چت ویدئویی که حریم خصوصی را رعایت می‌کنند بشناسید

ایتنا- در روزهای شیوع ویروس کرونا و در نتیجه قرنطینه خانگی و دورکاری، سه ابزار جایگزین برای ویدئو کنفرانس و جلسات آنلاین به شما معرفی می‌کنیم.
بهترین ابزارهای چت ویدئویی که حریم خصوصی را رعایت می‌کنند بشناسید
ابزار ویدئو کنفرانس Zoom به خاطر کاربرپسند بودن رابط کاربریش و پس‌زمینه‌های جالبش جایگاهی ویژه یافته بود. اما اشکلالات بزرگی که در زمینه رعایت حریم خصوصی داشت، و نهایتا هک شدن آن، نیاز به گزینه‌هایی جایگزین و بهتر را پیش می‌کشد. خوشبختانه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که کارشناسان حریم خصوصی و امنیت سایبری می‌گویند کار راه به خوبی راه خواهند انداخت.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، در اینجا سه ابزار جایگزین برای ویدئو کنفرانس و جلسات آنلاین به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. فیس‌تایم
وقتی از پاتریک واردل، یک پژوهشگر مسائل امنیتی در Jamf و موسس Objective-See، از طریق پیغام مسئقیم توئیتر درباره ابزارهای جایگزین برای Zoom سوال شد، یک پاسخ فوری داشت.
 
وی نوشت: «برای استفاده شخصی، من فیس‌تایم را پیشنهاد می‌کنم، چرا که اپل سابقه بسیار خوبی در اولویت دادن به حریم خصوصی دارد و چیزهایی مانند رمزنگاری کاربر به کاربر (end-to-end) نیز مزیت مضاعف آن به شمار می‌روند».
 
شما می‌توانید از فیسم‌تایم بر روی یک دستگاه iOS یا macOS استفاده کنید، و یک گزینه فقط صوتی هم در دسترس است. با وجود یک باگ که در سال گذشته یافته شد و سر و صدایی به راه انداخت ولی به طور کلی این یک راه خصوصی و امن برای چت ویدئویی با دوستان و خانواده است.
 
واردل افزود: «البته این اپ فقط در دستگاه‌های ساخت اپل قابل استفاده است...»

 

2. سیگنال
شاید شما سیگنال را به عنوان اپ پیامرسان اسمارتفونی بشناسید که خبرنگاران و هکرها از آن استفاده می‌کنند، ولی این نرم‌افزار رایگان و منبع باز چیزی به مراتب بیشتر از این است. شما همچنین می‌توانید تماسهای صوتی و ویدئویی برقرار کنید، و همه چیز رمزگذاری کاربر به کاربر شده است.
 
البته توجه داشته باشید که در ورژن دسکتاپ آن امکان چت ویدئویی وجود ندارد.
واردل درباره سیگنال می‌گوید: «عاشق سیگنالم، ولی از برخی جهات خیلی کامل نیست.»

  
3. جیتسی میت
نرم‌افزار رایگان و منبع‌باز Jitsi Meet قابلیت‌های جذاب بسیاری دارد.
 تنظیمات حریم خصوصی برا شما امکان حفاظت گذرواژه‌ای از جلسات ویدئویی را فراهم می‌آورد، و همچنین دارای یک قابلیت پس‌زمینه مات است که باعث می‌شود بتوانید به صورت دیجیتالی نمای به هم ریخته آپارتمانتان را محو کنید.
 
پروژه تور، به عنوان نهاد غیرانتفاعی پشت مرورگر Tor، جیتسی میت را توصیه می‌کند: «اگر شما به دنبال جایگزینی برای زوم هستید جیتسی میت را امتحان کنید. این بازار رمزنگاری شده و منبع‌باز است، و نیازی به ایجاد اکانت در آن ندارید».
 
با اینکه جیتسی از رمزنگاری استفاده می‌کند، ولی ذکر این نکته مهم است تماس‌ها بر روی جیتسی مانند سیگنال یا فیس‌تایم رمزنگاری کاربر به کاربر نشده‌اند.
 
 
کد مطلب: 60409
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام