۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۳

شناسایی عامل استخراج اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام

ایتنا - پژوهشگرهای امنیت سایبری می‌گویند که داده‌های دیتابیس شامل اطلاعات بیشتر از ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، مانند آی‌دی تلگرام، نام کاربری، شماره تماس، هش‌ها و کلیدهای دیجیتالی می‌شود.
شناسایی عامل استخراج اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام

در پی افشای اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، معاون وزیر ارتباطات از شناسایی سایتی که دیتابیس اطلاعات کاربران از آنجا استخراج شده خبر داد و گفت: گزارش به دادستانی ارجاع می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، ‏رسانه‌های خارجی از افشای اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام توسط یک نسخه غیر رسمی این پیام رسان خارجی خبر می‌دهند. به نحوی که دیتابیس این اطلاعات فاش شده اکنون در سطح اینترنت با ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود و منبع آن، نه خود تلگرام، بلکه یکی از نسخه‌های غیر رسمی این اپلیکیشن ذکر شده است.

پژوهشگرهای امنیت سایبری می‌گویند که داده‌های دیتابیس شامل اطلاعات بیشتر از ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، مانند آی‌دی تلگرام، نام کاربری، شماره تماس، هش‌ها و کلیدهای دیجیتالی می‌شود.

در این راستا امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات در واکنش به افشای اطلاعات کاربران پوسته غیررسمی تلگرام در توئیتر نوشت: گزارش مرکز ماهر ‏در دی ۹۶ در مورد عدم امنیت پوسته‌های تلگرام بود که در این زمینه هشدار دادیم.

وی گفت: البته شواهدی وجود دارد که این اطلاعات به شیوه دیگری جمع‌آوری شده است.

ناظمی تاکید کرد: ‏سایت ادعا شده با نام «شکار» که در یکی از شرکت‌های اینترنتی ایرانی میزبانی می‌شده، شناسایی شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: گزارش برای رسیدگی قضائی به دادستانی ارجاع خواهد شد.

پیام رسان خارجی تلگرام از اردیبهشت سال ۹۷ مسدود شده است و کاربران بسیاری از پوسته‌ها و نسخه‌های غیررسمی تلگرام که فیلتر نیست، به این پیام رسان دسترسی دارند.
کد مطلب: 60386
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
شاید موارد اینچنین عاملی شود که سرورهای داخلی کمی بیشتر مورد بازبینی قرار گیرد و به امنیت آنان توجه بیشتری شود ، هر چند که سرورهای خارجی هم می توانست دچار چنین مشکلی شود ، اما شاید این نمونه نشان دهنده علت تمایل کمتر به مهاجرت به سرورهای داخلی باشد .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام