۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰
با هدف کمک به ردیابی کرونا ویروس،

ارائه اطلاعات مکانی گوشی‌ها به اتحادیه اروپا توسط شرکت‌های مخابراتی

با این وجود نگرانی‌هایی در رابطه با حریم خصوصی و پایش از نوع «برادر بزرگ» باقی می‌ماند، به ویژه از آنجا که اجرائی نمودن چنین تمهیداتی آسان‌تر از جمع کردنشان به حالت سابق است.
ارائه اطلاعات مکانی گوشی‌ها به اتحادیه اروپا توسط شرکت‌های مخابراتی
دولت‌ها در نقاط مختلف جهان برای ریشه‌کن کردن گسترش کرونا ویروس به تقلا افتاده‌اند. اکنون اتحادیه اروپا برای کمک به مدیریت این بحران به سراغ ردیابی تلفنی رفته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از مشبل، هشت شرکت مخابراتی با ارائه اطلاعات مکانی گوشی همراه به اتحادیه اروپا با هدف ردیابی گسترش کرونا ویروس موافقت کرده‌اند. شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند عبارتند از دویچ تلکام، اورانژ، تلفنیکا، تلکام ایتالیا، تلنور، تلیا، A1 تلکام اتریش، و ودافون.
 
این توافق تنها چند روز پس از آن حاصل شد که کمیسیونر بازار و سرویس‌های داخلی اتحادیه اروپا، تیری بریتون، مصرانه از شرکتها خواست این داده‌ها را در اختیار اتحادیه قرار دهند.
 
برنتون در گفتگو با POLITICO پس از تایید اینکه این درخواست را در یک تماس کنفرانسی ارائه نموده است گفت: «ما یک اپراتور بزرگ هر کشور را انتخاب خواهیم کرد. ما می‌خواهیم خیلی سریع و عمل نموده و این کار را به طور روزانه دنبال کنیم.»
 
برنتون بیان کرد که این داده‌ها همچنین برای استنتاج در جائی استفاده خواهند شد که بیشترین نیاز به خدمات پزشکی برای مقابله با کووید-19 (بیماری ناشی از کرونا ویروس) وجود داشته باشد.
 
رخدادهای فوق‌العاده نیاز به تمهیدات فوق‌العاده دارند، و رویداد شیوع این ویروس آشکارا یکی از حالتهای فوق‌العاده است. با این وجود نگرانیهایی در رابطه با حریم خصوصی و پایش از نوع «برادر بزرگ» باقی می‌ماند، به ویژه از آنجا که اجرائی نمودن چنین تمهیداتی آسانتر از جمع کردنشان به حالت سابق است.
 

به منظور رفع این نگرانی، یک مسئول در اتحادیه اروپا به رویترز گفت که کمیسیون از اطلاعات گمانمسازی‌شده استفاده خواهد نمود و اطلاعات مکانی را گردآوری می‌کند. همچنین، این داده‌ها به محض اینکه این بحران سلامت عبور کند حذف خواهند شد.
 
با این وجود، سابقه جهانی ما از رعایت امنیت داده‌ها چندان درخشان نبوده است، و مطالعات نشان داده‌اند که افراد حتی از روی اطلاعات گمنامسازی‌شده نیز قابل تشخیص هویت هستند. این نیز قابل درک است که برخی افراد نگران این هستند که سازمان‌های سیاسی مکان افراد را ردیابی کنند، فارغ از اینکه دلیل اصلی این ردیابی در ابتدا چه بوده است. پایش دولتی و نقض حریم خصوصی نگرانی‌های بسیار واقعی هستند، هرچند که اکنون دغدغه‌های بزرگ‌تر و فوری‌تری وجود دارد.
 
 
کد مطلب: 60365
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام