کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخاب اسپیس اکس توسط ناسا برای ارسال بار به مدار ماه

سايت خبری ايتنا , 15 فروردين 1399 ساعت 23:39

ایتنا- سازمان ناسا تصمیم گرفت تا شرکت اسپیس اکس را به عنوان شرکت مد نظر خود باری ارسال بار به مدار ماه انتخاب کند و به این ترتیب همکاری دیگری بین این دو نام بزرگ شکل گرفت.


سازمان ناسا تصمیم گرفت تا شرکت اسپیس اکس را به عنوان شرکت مد نظر خود باری ارسال بار به مدار ماه انتخاب کند و به این ترتیب همکاری دیگری بین این دو نام بزرگ شکل گرفت.

به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، بر اساس اطلاعات منتشر شده، تنها شرکت مد نظر ناسا، اسپیس اکس نبود ولی این شرکت آمریکایی توانست در مسیر کسب این موفقیت بر سایر رقبای خود غلبه کند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سازمان ناسا سرانجام کمپانی اسپیس اکس را برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی دروازه قمری انتخاب کرد.
 
کمپانی اسپیس اکس در چند سال آینده بار ویژه‌ای را به مداری دورتر از مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. ناسا در طی قراردادی از این سازمان فضایی خواسته است که بار بسیار مهم، آزمایش‌های علمی و تدارکات و اقلام دیگری را به دروازه قمری ببرد.

 

انتخاب اسپیس اکس توسط ناسا برای ارسال بار به مدار ماه

دروازه ماه مکانی است که به‌عنوان نقطه آغازین مأموریت‌های سفر به قطب جنوب کره ماه تحت برنامه آرتمیس در نظر گرفته شده است. اسپیس اکس اولین تأمین‌کننده تجاری موردنظر ناسا برای انجام این مأموریت است و انجام دو مأموریت در این رابطه برای این سازمان تضمین شده است. ناسا قصد دارد که ساخت ایستگاه قمری ویژه را در سال 2022 آغاز کند.
 
این کمپانی برای انجام مأموریت یادشده از کپسول ویژه‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند وزنی در حدود 5 تن را به دروازه قمری برساند. این کپسول که دراگون نام دارد با نمونه مورداستفاده برای مأموریت‌های ایستگاه فضایی متفاوت است و موشک فالکن هوی به فضا ارسال خواهد شد.
 
علاوه بر این جالب است بدانید که کپسول‌های باری ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها چند هفته به این ایستگاه متصل می‌مانند اما این کپسول می‌تواند در حدود 6 الی 12 ماه به ایستگاه موردنظر ناسا در دروازه قمری متصل باشد.
 


کد مطلب: 60356

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60356/انتخاب-اسپیس-اکس-توسط-ناسا-ارسال-بار-مدار-ماه

ايتنا
  https://www.itna.ir