۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۳

عرضه سیستم ویژه حفاظت از پسوردها بر روی مرورگر فایرفاکس نسخه 76

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که موزیلا قصد دارد که با عرضه فایرفاکس 76 پسوردهای ذخیره‌شده کاربران را با یک پسورد اصلی محافظت کند.
عرضه سیستم ویژه حفاظت از پسوردها بر روی مرورگر فایرفاکس نسخه 76
گزارش‌ها حاکی از آن است که موزیلا قصد دارد که با عرضه فایرفاکس 76 پسوردهای ذخیره‌شده کاربران را با یک پسورد اصلی محافظت کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  neowin، البته این قابلیت هنوز هم به‌صورت کامل تکمیل نشده است اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود می‌توان انتظار داشت که کاربران بتوانند از تاریخ 5 مه به این ویژگی دسترسی داشته باشند. ازآنجایی‌که شمار زیادی از افراد اطلاعات حساس خود را در اینترنت ذخیره می‌کنند پس انجام چنین اقدامی توسط فایرفاکس تا حد زیادی منطقی به نظر می‌رسد.
 
در شرایط کنونی که اگر شما کامپیوتر خود را قفل نشده رها کنید، هر کس که به آن دسترسی داشته باشد می‌تواند به منوی Login and Passwords وارد شود و پسوردها و حساب‌های کاربری شمارا در دست داشته باشد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای افزایش سطح امنیت سیستم خود برای این بخش یک پسورد اصلی تعریف کنید اما بسیاری از افراد از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و حتی از وجود آن آگاه نیستند.

 

این ویژگی جدید در سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS در دسترس خواهد بود. اگر پسورد اصلی را درون فایرفاکس تنظیم نکردید از شما خواسته می‌شود که به‌جای آن رمز عبور سیستم‌عامل خود را وارد کنید. اگر ترجیح می‌دهید از احراز هویت بیومتریک مانند اثرانگشت استفاده کنید این کار راه هم انجام بدهید. متأسفانه کاربران لینوکس هنوز به این ویژگی دسترسی ندارند و مشخص نیست که آیا این قابلیت برای این پلتفرم عرضه خواهد شد یا خیر.
 
زمانی که پسورد سیستم‌عاملتان را وارد کردید تنها پنج دقیقه فرصت دارید که به اطلاعات و حساب‌های کاربری ذخیره کرده خود دسترسی داشته باشید. پس از اتمام این پنج دقیقه از شما خواسته می‌شود که پسورد یادشده را مجدداً در این سیستم وارد کنید.
 
کد مطلب: 60353
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام