۰
plusresetminus
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
پس از شیوع گسترده ویروس کرونا

افزایش نفرت‌پراکنی علیه چینی‌ها!

ایتنا - شیوع ویروس کرونا سبب شده نفرت پراکنی علیه چین و مردم این کشور در توئیتر ۹۰۰ بار بیشتر شود.
افزایش نفرت‌پراکنی علیه چینی‌ها!

طبق تحقیقی جدید پس از شیوع ویروس کرونا، نفرت پراکنی علیه چین و مردم این کشور ۹۰۰ بار بیشتر شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، تحقیقات شرکتی که در حوزه رصد و اندازه گیری میزان مسمومیت فضای آنلاین فعال است، نشان داده استفاده از هشتگ هایی مانند ویروس چینی  میان کاربران توئیتر بسیار رواج یافته است.

در این پژوهش از دسامبر ۲۰۱۹ میلادی میلیون ها وب سایت، شبکه اجتماعی، چت روم های مخصوص نوجوانان و سایت های بازی را در کنار عکس ها، ویدئوها و کلیپ های صوتی بررسی و تحلیل شدند تا میزان گسترش نفرت پراکنی، قلدری سایبری و در کل مسمومیت فضای آنلاین را سنجیده شود.

شیوع ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی از ایالت ووهان چین آغاز و به سرعت در سراسر جهان منتشر شد. طی ماه گذشته بسیاری از کشورها مجبور شدند شهروندان خود را قرنطینه کنند و همین امر میلیون ها نفر را خانه نشین کرده است.

درهمین راستا مردم مدت زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های ارتباطی، چت روم ها و سرویس های بازی آنلاین می گذرانند. چالش نیز در همین پلتفرم ها دیده می شود. به طوری که نفرت پراکنی و قلدری سایبری در آنها اوج گرفته است.

در حال حاضر بخش اعظم نفرت پراکنی به چین، جمعیت این کشور و افراد با ملیتی از کشورهای آسیایی معطوف شده است. کاربران توئیتر در بسیاری از توییت های سمی، به روشنی مردم آسیا را متهم می کنند که حامل ویروس هستند و به طور کل مردم این قاره را عامل شیوع ویروس می دانند.

در این پژوهش از هوش مصنوعی برای ردیابی محتوای مضر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است. 
کد مطلب: 60339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام