۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰
بر پایه نتایج یک مطالعه:

کارپلی اپل و اوتو اندورید بیش از ماری‌جوانا و الکل باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شوند

این سیستم‌ها مهم‌ترین قابلیت‌ها را از گوشی‌های ما به صفحه نمایش اینفوتینمنت انتقال دادند، که باعث شد تمایل رانندگان به گشتن به دنبال دستگاه‌های موبایلشان و کار کردن با آنها کاهش یابد.
کارپلی اپل و اوتو اندورید بیش از ماری‌جوانا و الکل باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شوند
وقتی Apple CarPlay و Android Auto برای نخستین بار عرضه شدند، شواهد اولیه گویای این بودند که این تکنولوژی‌ها برای کاهش حواس‌پرتی رانندگان نویدبخش هستند. این سیستم‌ها مهم‌ترین قابلیت‌ها را از گوشی‌های ما به صفحه نمایش اینفوتینمنت انتقال دادند، که باعث شد تمایل رانندگان به گشتن به دنبال دستگاه‌های موبایلشان و کار کردن با آنها کاهش یابد. با این حال به نظر می‌رسد این تکنولوژی‌های آینه‌ای چندان به اندازه‌ای که از ابتدا تصور می‌شد ایمن نیستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، یک مطالعه انجام شده توسط IAM Roadsmart بریتانیا (که یک سازمان مستقل ایمنی جاده‌ای است) یک تصویر به مراتب مایوس‌کننده‌تر ترسیم نموده است. این تحقیق نشان داد که که از یکی از سیستم‌های آینه‌ای اسمارتفونی در یک خودرو استفاده می‌کردند زمانهای واکنشی کندتری را نسبت به کسی که از حشیش استفاده کرده بود نشان می‌دادند. همچنین، مدت واکنش این رانندگان پنج برابر کندتر از فردی بود که به میزان مشخص شده در محدوده قانونی نوشیدنی الکلی مصرف کرده بود.  
 
در طی این آزمایش، که 46 راننده را در بر می‌گرفت، شرکت‌کنندگان در زمان استفاده از کارپلی اپل و اوتو اندورید تا حدود 16 ثانیه چشم از جاده برداشتند تا با این کنترل‌ها ور بروند. همچنین این تست فعالیت‌ها را در دو طبقه‌بندی فقط فرمان‌های صوتی و فقط کنترل‌های صفحه لمسی قرار داده بود. وضعیت در عملیات‌های فرمان صوتی اندکی بهتر بودف ولی یافته‌های IAM Roadsmart گویای آن است که هر دو روش همچنان به طرز چشمگیری باعث حواس‌پرتی می‌شوند.

 

با این حال، رانندگان از حواس‌پرتی آگاه بودند و رانندگیشان را اصلاح کردند. این باعث شد که رانندگان آرامتر حرکت کنند، ولی در نهایت، استفاده از این ابزارها باعث شد که راننده‌ها نتوانند یک فاصله ایمنی را با خودرویی جلویی حفظ کنند. افرادی که مشارکت کردند نیز در حفظ خودرو در لاین در زمان کار با سیستم‌ها، به ویژه در زمان استفاده از کنترل لمسی، مشکل داشتند.
 
شایان ذکر است که این مطالعه از رانندگان نخواسته بود که کارهای چندان دشواری را انجام دهند. بلکه به راننده‌ها گفته شد که پخش یک آهنگ را در اسپاتیفای اجرا کنند، به دریافت یک پیام متنی واکنش نشان دهند، یک تماس تلفنی برقرار کنند یا به سمت یک پمپ بنزین مسیریابی را انجام دهند.
 
 
کد مطلب: 60323
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام