۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳

ایران در صدر کشورهای پرمصرف اینترنت

ایتنا - بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تحت وب و حتی دولت‌ها برای مدیریت مصرف بی سابقه اینترنت در جهان مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها یا کاهش کیفیت خدمات ارائه شده گردیده‌اند.
ایران در صدر کشورهای پرمصرف اینترنت

آمار منتشر شده توسط یک مؤسسه استرالیایی نشان می‌دهد خانه نشینی میلیاردها نفر در سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا و انجام اکثر امور از منزل، مصرف اینترنت را تشدید کرده است.

به گزارش ایتنا از  مهر، آماری که توسط مؤسسه KASPR Datahaus منتشر شده، حاکیست ایران در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مارس و در مقایسه میزان مصرف اینترنت با بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ فوریه از نظر فشار وارده بر زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای مصرف داده رتبه اول را در جهان کسب کرده است و کشورهایی مانند مالزی، اکوادور و کلمبیا رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

البته این فشار در کشورهای دیگری مانند ایتالیا، اسپانیا، سوئد، مالزی نیز قابل توجه بوده و همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعمال سیاست‌های قرنطینه و خانه نشینی میزان مصرف اینترنت افزایش می‌یابد.

 

بخش عمده این فشار بر اینترنت ناشی از استفاده از فضای مجازی برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده از خدمات پخش ویدئوی آنلاین است.

کاربران از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون و یوتیوب برای مشاهده برنامه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. همچنین اجرای بازی‌های ویدئویی تعاملی و برگزاری گسترده ویدئو کنفرانس نیز موجب مصرف قابل توجه پهنای باند می‌شود.

بر طبق این گزارش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تحت وب و حتی دولت‌ها برای مدیریت مصرف بی سابقه اینترنت در جهان مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها یا کاهش کیفیت خدمات ارائه شده گردیده‌اند.

 

در میان استان‌های مختلف ایران و بر اساس آمار روز ۲۴ مارس، بیشترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت مربوط به استان ایلام است و بعد از این استان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، خراسان شمال، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، لرستان، کردستان، فارس، اردبیل، گلستان، کرمانشاه، مرکزی، یزد، زنجان، بوشهر، سمنان، هرمزگان، همدان، خراسان رضوی و خوزستان رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند. کمترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت هم مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان و در نهایت کرمان است که کمترین میزان افزایش مصرف اینترنت را بعد از شیوع ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.
کد مطلب: 60304
برچسب ها: اینترنت کرونا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام