۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

انتقاد تند بیل گیتس از سیاست‌های ترامپ در مقابله با کرونا

ایتنا - گیتس معتقد است که آمریکا باید سرعت تولید کیت‌های آزمایش ویروس کرونا را به شدت افزایش دهد و مشاغل این کشور هم باید کماکان بسته بمانند تا از شیوع گسترده‌تر کرونا جلوگیری شود.
انتقاد تند بیل گیتس از سیاست‌های ترامپ در مقابله با کرونا

بیل گیتس یکی از مؤسسان شرکت مایکروسافت ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای عدم تمدید سیاست قرنطینه ۱۵ روزه آمریکا خواستار تداوم تعطیلی مشاغل این کشور شد.

به گزارش ایتنا از مهر، بیل گیتس که در یکی از برنامه‌های سخنرانی تد که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، حضور یافته بود و پاسخگوی سوالات مردمی بود تصریح کرد ایالات متحده شانس اینکه مجبور به اعمال سیاست‌های قرنطینه نشده و مردم را مجبور به خانه نشینی اجباری نکند، از دست داده است. علت این است که این کشور با سرعت کافی نسبت به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان نداده است.

گیتس افزود که آمریکا باید سرعت تولید کیت‌های آزمایش ویروس کرونا را به شدت افزایش دهد و مشاغل این کشور هم باید کماکان بسته بمانند تا از شیوع گسترده‌تر کرونا جلوگیری شود. اظهارات وی در شرایطی صورت می‌گیرد که ترامپ قصد دارد در ۱۲ آوریل تمامی کسب و کارها در آمریکا را به حالت عادی بازگرداند تا از تأثیر اقتصادی شدید کرونا بر زندگی مردم آمریکا که می‌تواند انتخاب مجدد وی را به خطر بیندازد، جلوگیری شود.

گیتس در واکنش به این موضوع گفت: من می دانم سیاست قرنطینه آثار فاجعه باری بر اقتصاد دارد، اما راه حل میانه‌ای وجود ندارد و تعطیلی مشاغل و خانه نشینی باید برای شش تا ده هفته ادامه یابد.

مؤسس مایکروسافت ادامه داد: بسیار دشوار است که به مردم بگوییم به رستوران رفتن ادامه دهید، بروید خانه‌های تازه بخرید، جسدهای فوت شدگان از کرونا را در گوشه و کنار نادیده بگیرید، زیرا برخی سیاست مداران فکر می‌کنند رشد تولید ناخالص داخلی است که اهمیت دارد. البته این هم دشوار است که به مردم بفهمانی فعالیت‌های آنها موجب انتشار بیشتر این ویروس می‌شود.

وی تصریح کرد: ما شانس اینکه کرونا را بدون تعطیلی کنترل کنیم از دست داده‌ایم و باید در ژانویه به این موضوع توجه می‌کردیم که ویروس تازه در چین شناسایی شده بود.
کد مطلب: 60290
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام