۰
plusresetminus
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

ساخت روبات مبارزه با کرونا با همکاری سازمان جهانی بهداشت و واتس‌اپ

ایتنا- واتس‌اپ در همکاری با سازمان جهانی بهداشت چت باتی را عرضه کرده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به اطلاعات صحیح و موثقی در رابطه با ویروس کرونا دست پیدا کنند.
ساخت روبات مبارزه با کرونا با همکاری سازمان جهانی بهداشت و واتس‌اپ
واتس‌اپ در همکاری با سازمان جهانی بهداشت چت باتی را عرضه کرده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به اطلاعات صحیح و موثقی در رابطه با ویروس کرونا دست پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، واتس‌اپ و سازمان جهانی بهداشت در تلاشی برای ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با ویروس کرونا به کاربران چت باتی را عرضه کردند که به سؤالات کاربران در رابطه با این ویروس پاسخ می‌دهد. زمانی که کاربران واژه "hi" را به شماره (+41 79 893 1892) ارسال می‌کنند، می‌توانند جدیدترین اطلاعات در رابطه با این بیماری را دریافت کنند.
 
واتس‌اپ دراین‌باره اعلام کرده است که این چت بات نه‌تنها می‌تواند با اطلاعات درست خود جلو نشر اکاذیب در رابطه با کرونا را بگیرد بلکه می‌تواند به‌عنوان منبعی دقیق و معتبر به ارائه اطلاعات و آمار صحیح به مقامات دولتی کشورها بپردازد.
 
واتس‌اپ پیش‌ازاین نیز در همکاری با سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و برنامه توسعه ایالات‌متحده مرکزی را برای بررسی واقعیت در رابطه با این بیماری به راه انداخته بود. اما این روبات یک‌قدم فراتر رفته و به کاربران اجازه می‌دهد که سؤالات خود را از آن بپرسند.
 
 
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از گاردین نشان می‌دهد که سرویس سلامت همگانی بریتانیا نیز برای عرضه اطلاعات صحیح به کاربران روبات واتس‌اپی ویژه‌ای را طراحی خواهد کرد. همچنین این سازمان پیش‌ازاین نیز در همکاری با گوگل و آمازون سعی داشته است تا درستی مردم به اطلاعات درست در رابطه با این بیماری را افزایش بدهد.
 
واتس‌اپ در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک پیام‌رسان آغاز کرد و رفته‌رفته به یک شبکه اجتماعی با دو میلیارد کاربر در سراسر جهان تبدیل شد. بااین‌حال این شبکه اجتماعی برای مبارزه با اکاذیب منتشرشده با دشواری‌های زیادی روبرو است چراکه پیام‌های ارسالی در آن به‌صورت رمزنگاری‌شده و غیرقابل ردیابی هستند. به همین صورت ردیابی منتشرکننده این اطلاعات نادرست توسط واتس‌اپ بسیار دشوار است. بااین‌حال واتس‌اپ قدم‌های بسیار بزرگی در جهت مبارزه با ویروس کرونا در سراسر دنیا برداشته است.
 
کد مطلب: 60264
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام