۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰

کاهش آلودگی هوا در ایتالیا

همزمان با قرنطینه شدن شهرهای این کشور در پی شیوع ویروس کرونا
ایتنا - تصاویر ماهواره‌‌ای نشان می‌دهند واکنش ایتالیا به ویروس کرونا به‌طور چشمگیری سبب کاهش آلودگی هوا شده است.
کاهش آلودگی هوا در ایتالیا
همزمان با تلاش جهان برای مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا، ایتالیا مجبور به انجام اقداماتی شده است و همانطور که از فضا دیده می‌شود، میزان آلودگی این کشور تغییر کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، این اطلاعات بر روی صفحه نمایش در یک ویدئوی جدید تولید شده توسط آژانس فضایی اروپا دیده می‌شود که با استفاده از داده‌های گردآوری شده توسط ماهوارهٔ Copernicus Sentinel-5P تهیه شده است. این فضاپیما میزان آلودگی هوای موجود در جوّ را می‌سنجد و نشان می‌دهد که در دو ماه و نیم نخست سال ۲۰۲۰، ایتالیا شاهد کاهش شدیدی در تولید گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید نیتروژن بوده است. گفتنی است نخست وزیر ایتالیا روز هشتم مارس و در تلاشی به‌منظور مهار بیماری COVID-19، دستور داد ناحیهٔ شمال این کشور به حالت قرنطینه در بیاید.

کلاوس زنر (مدیر مرکز آلودگی هوا در آژانس فضایی اروپا) می‌گوید: «اگرچه به‌دلیل پوشش ابر و تغییر آب و هوا، ممکن است تغییرات جزئی در داده‌ها وجود داشته باشد، ولی ما بسیار مطمئن هستیم که کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای هم‌زمان است با قرنطینه در ایتالیا که به معنای آمدوشد کمتر و فعالیت‌های صنعتی کمتر است».

 


شایان ذکر است که ایتالیا پس از چین (یعنی مرکز شیوع این بیماری که اکنون در سطح جهانی همه‌گیر شده)، شاهد بیشترین شمار موارد تأیید شدهٔ مبتلا به COVID-19 بوده است. در ابتدا، موارد مبتلا به‌ویژه در شمال ایتالیا دیده شدند و از اینرو نخست‌وزیر این کشور دستور بستن فضاهای عمومی در آن ناحیه را صادر کرد. از آن زمان تاکنون، سرتاسر این کشور به حالت قرنطینه در آمده است.

ماهوارهٔ Copernicus Sentinel-5P سطوح دی‌اکسید نیتروژن و همینطور اوزون، دی‌اکسید گوگرد، مونوکسید کربن و متان را می‌سنجد. همهٔ گازها می‌توانند بر سلامت انسان و همینطور اقلیم اثرگذار باشند و به‌همین دلیل است که آژانس فضایی اروپا مرتباً آنها را پایش می‌کند.

اگرچه در حال حاضر، شیوع COVID-19 نگرانی بسیار عمده‌تری است ولی اتفاقاً کاهش تولید گازهای گلخانه نشان می‌دهد که مردم در حال برداشتن گام‌هایی برای کاهش قرار دادن خود در معرض این ویروس هستند.
کد مطلب: 60207
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام