۰
plusresetminus
جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲

استفاده از فناوری تشخیص چهره به جای اثر انگشت برای شناسایی کارکنان

ایتنا - شرکت اینتل از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی کارکنان و مهمانان خود استفاده می‌کند. این فناوری می‌تواند جایگزین خوبی برای اثر انگشت باشد.
استفاده از فناوری تشخیص چهره به جای اثر انگشت برای شناسایی کارکنان
روزانه هزاران کارمند، تأمین‌کننده و پیمانکار وارد دفاتر و بخش‌های مختلف شرکت اینتل می‌شوند و دوربین‌های شرکت بر این افراد را نظارت و چهره‌های آنها را ضبط می‌کنند.
کامپیوترهای موجود در این شرکت، تصاویر این افراد را آنالیز و از این طریق هویت آنها را شناسایی می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اورگن‌لایو، این طرح شرکت اینتل با این هدف انجام می‌شود که افراد پرخطری که می‌توانند این مجموعه و کارکنان آن را تهدید کنند، شناسایی شوند.
اینتل با اجرای طرح مذکور، بزرگ‌ترین شرکتی است که از فناوری تشخیص چهره برای بررسی هویت کارکنان خود استفاده می‌کند. این شرکت نزدیک به 20 هزار کارمند در اورگن و 50 هزار کارمند در سراسر آمریکا دارد.
شایان ذکر است که برخی از مراجع قضایی آمریکا تصمیم به تصویب قوانینی برای محدودسازی استفاده از فناوری تشخیص چهره یا " Facial Recognition " دارد.

شرکت اینتل از این فناوری مهم برای حفظ ایمنی و امنیت کارکنان خود استفاده می‌کند و گام‌های زیادی برای حفاظت از حریم خصوصی کارکنان و مهمانان خود برداشته است.
کارمندان این مجموعه در کنار فناوری مذکور احساس امنیت بیشتری را تجربه می‌کنند.
برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این شرکت کارکنان خود را در شرایط سخت قرار می‌دهد؛ زیرا آنها چاره‌ای جز اسکن چهره خود ندارند.
پژوهشگران می‌گویند که این فناوری مزایای زیادی برای شرکت‌ها دارد، ولی به دلیل مشکلات ناشی از آن (از جمله احتمال سوء استفاده از تصاویر چهره) بسیاری از شرکت‌ها استفاده از این فناوری را کنار گذاشته‌اند.
 
این فناوری می‌تواند در کنار مزایای شگفت‌انگیز پیامدهای ناخواسته و ناگوار بسیاری داشته باشد و شرکت‌ها را با حاشیه‌های مختلفی روبرو کند.
اینتل به کارکنان خود تعهد داده است که از این فناوری صرفاً برای احراز هویت افراد حاضر در این مجموعه استفاده خواهد شد. این شرکت اطلاعات مربوط به چهره کارکنان خود را حتی تا دو سال بعد از ترک شرکت نگهداری خواهد کرد. اینتل، حفاظت از امنیت و ایمنی کارکنان را اولویت اصلی خودش می‌داند و بر این مبنا از فناوری مذکور استفاده می‌کند.
 
کد مطلب: 60199
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام