۰
plusresetminus
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

اتحادیه اروپا در پی صدور «حق تعمیر» برای گوشی‌ها و تبلت‌ها

ایتنا- اتحادیه اروپا تصمیم دارد که تا سال 2021 برای تعمیرات گوشی‌ها و تبلت‌ها، «حق تعمیر» صادر کند. این کار، بخشی از برنامه‌های این اتحادیه برای برطرف کردن مشکلات اقلیمی تا سال 2050 است.
اتحادیه اروپا در پی صدور «حق تعمیر» برای گوشی‌ها و تبلت‌ها
کمیسیون اروپا تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک قوانینی در رابطه با تعمیرات گوشی و تبلت وضع کند. این قوانین که «حق تعمیر» نامیده می‌شود، گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها را پوشش می‌دهد و احتمال می‌رود که تا سال 2021 به تصویب برسد و اجرایی شود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، در صورتی که اجرای این قوانین با موفقیت پیش برود، باعث خواهد شد که دستگاه‌های گوناگون پیش از آن‌که وارد فاز بازیافت یا دفن در گورستان زباله‌ها شود، برای مدت بیشتری در دست کاربران باقی بمانند و کاربران بتواند مدت بیشتری از دستگاه‎‌های خود استفاده کنند.
 
این طرح‌ در واقع بخشی از مجموعه قوانین گسترده‌ای است که حوزه‌های پارچه، پلاستیک، بسته‌بندی و مواد غذایی را دربرمی‌گیرد. در صورتی که این طرح با موفقیت پیش برود، بلاک تجاری (برای درک مفهوم بلاک تجاری، لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه شوید) تا سال 2050 از مشکلات اقلیمی رهایی خواهد یافت.
مقصود از بلاک تجاری، مجموعه‌ای از کشورها است که با هم به صورت بین‌المللی تجارت می‌کنند و تجارت خود را بر اساس قراردادهای مختلفی از جمله توافق‌نامه‌های تجارت آزاد انجام می‌دهند. شایان ذکر است که سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت قوانین مشابهی برای تعمیرات لوازم خانگی وضع کند.
 
اتحادیه اروپا علاوه بر پیگیری قوانین مربوط به «حق تعمیر»، از سازمان‌های تولیدکننده درخواست کرده است که محصولات خود را از ابتدا به گونه‌ای تولید کنند که با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشد. با این کار محصولات، بادوام‌تر، دارای قابلیت استفاده مجدد و از جنس مواد قابل بازیافت‌ خواهند شد. همچنین این اتحادیه قصد دارد قوانینی برای تسهیل بازگردانی گوشی‌ها، تبلت‌ها و شارژرهای قدیمی از سوی مصرف‌کنندگان وضع کند.
 
سوالات زیادی در مورد نحوه اجرایی کردن این قوانین وجود دارد. این قوانین هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز مسائل مرتبط با اجرای این قوانین به صورت کامل مشخص نشده است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
کد مطلب: 60197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام