کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقاضای اتحادیه اروپا مبنی بر بازگشت باتری‌های قابل تعویض گوشی‌ها

1 فروردين 1399 ساعت 15:30

ایتنا - اتحادیه اروپا از شرکت‌های فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند خواست که باتری‌هایی که قابلیت تعویض دارند را مجدداً احیا کنند.


در حال حاضر شرکت‌های فعال در زمینه ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند دیگر علاقه‌ای به گوشی‌های مجهز به باتری قابل تعویض ندارند و تمایل دارند محصولاتی به بازار عرضه کنند که امکان تعویض باتری آنها وجود نداشته باشد.
پیش از این شرکت‌ها گوشی‌هایی به بازار عرضه می‌کردند که امکان برداشتن و تعویض باتری آنها وجود داشت و وقتی باتری خراب می‌شد، خیلی راحت به بازار می‌‎رفتیم و باتری جدیدی می‌خریدیم و روی گوشی خود نصب می‌کردیم.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، امروزه خیلی از کاربران وقتی مشکل باتری پیدا می‌کنند مجبور هستند که به تعمیرکار مراجعه و مشکل را با پرداخت هزینه برطرف کنند. به علاوه ممکن است هزینه خرید باتری گوشی‌های امروزه خیلی بیشتر از گوشی‌های قدیمی باشد.
عدم وجود قابلیت تعویض در باتری می‌تواند مشکلات ایمنی دیگری هم به همراه داشته باشد.
 
برخی از مواقعی که وقتی باتری گوشی‌های جدید خراب می‌شود، به مشتری پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را به کلی عوض کند.
اتحادیه اروپا به تازگی به مخالفت با این روند برخاسته است و می‌خواهد که روند فعلی به کلی تغییر کند و به حالت گذشته برگردد. این اتحادیه خواهان بازگشت باتری‌های قابل تعویض است.

 

اتحادیه مورد بحث از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند خواست گوشی‌هایی تولید و به بازار عرضه کنند که باتری آنها قابلیت تعویض آسان داشته باشد.
انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک در مورد اجباری کردن این تقاضا صحبت کند. اگر چنین قانونی در اتحادیه مورد بحث به تصویب برسد، شرکت‌های سازنده مجبور هستند که این قانون را رعایت کنند و گوشی‌هایی بسازند که باتری آنها به راحتی تعویض شود.
این قانون می‌تواند به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کند.
 
این اولین باری نیست که اتحادیه اروپا خواستار چنین مسائلی (مسائل مرتبط با ضایعات الکترونیکی) در صنعت گوشی‌های هوشمند می‌شود.
چندی پیش این اتحادیه از تمام سازندگان گوشی هوشمند خواست که از یک نوع شارژر استفاده کنند.
این اتحادیه از شرکت اپل خواست که استفاده از لایتنینگ را کنار بگذارد و USB-C را برای شارژر انتخاب کند.
 


کد مطلب: 60189

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60189/تقاضای-اتحادیه-اروپا-مبنی-بازگشت-باتری-های-قابل-تعویض-گوشی-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir