۲
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰

بدبوترین میوه جهان؛ کلید شارژ سریع دستگاه‌های شما

ایتنا- خارگیل یا میوه دوریان که به عنوان پادشاه بدبوترین میوه‌های جهان شناخته می‌شود، می‌تواند بهترین میوه طبیعی برای شارژ سریع دستگاه‌های شما باشد.
بدبوترین میوه جهان؛ کلید شارژ سریع دستگاه‌های شما

میوه خارگیل شاید برای خیلی از شما آشنا نباشد. عجیب هم نیست این میوه به قدری بدبو است که نزدیک شدن به آن هم برای خیلی از ما دشوار است. اگر بخواهید خیلی ساده بوی این میوه را برای شما بیان کنیم، باید بگوییم که بوی این میوه با بوی ناشی از یک « جسد پوسیده » یکسان است.
  
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، شاید این میوه بوی بدی داشته باشد ولی خاصیت شگفت انگیزی دارد. داشنمندان به نتایج خیلی جالبی در مورد خارگیل، پادشاه میوه‌های بدبوی جهان دست پیدا کرده‌اند که در این مطلب تصمیم داریم به این خاصیت بپردازیم.
 
این میوه می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی ما و شاید در آینده خودروهای برقی ما را به یک چشم برهم زدن شارژ کند. دلیل برخورداری خارگیل یا ژاک‌فروت از این خاصیت، ماهیت عجیبی است که دارند. زباله زیستی این میوه این قابلیت را دارد که به نوعی ابرخازن (سوپر کاپاسیتور) تبدیل شود. این زباله زیستی می‌تواند مقادیر فوق‌العاده‌ای از انرژی را در خود ذخیره کند.

 

پژوهشگران اظهار داشتند: «دقت ساختاری بیومس و زیست‌توده طبیعی خارگیل و منافذ سلسله‌مراتبی موجود در آن در اثر تکامل چند میلیون ساله آن ایجاد شده است. این میوه از منبعی برخوردار است که الگوی سنتز مواد مبتنی بر کربن به حساب می‌آید. خاصیت مساحت سطح بالای این میوه، رسانایی و سایت‌های فعال بین سطحی آن می‌تواند امکان انجام واکنش‌های الکتروشیمیایی و نفوذ یونی را فراهم کند و چگالی حامل بار را بالا ببرد.
 
برخی از پژوهشگران بر این باور هستند که طبیعت، پاسخ‌های جالبی برای نیازهای روز فناوری به ما ارائه می‌دهد. اگر یادتان باشد در دوران مدرسه آزمایش‌های جالبی در این زمینه انجام می‌دادیم. به عنوان مثال می‌توان به استفاده از سیب زمینی به عنوان باتری اشاره کرد.
کد مطلب: 60184
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام