۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس

ساخت کیت خانگی تست کرونا در آمریکا

ایتنا- گروهی از محققان پشتیبانی شده توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده‌اند که در طی هفته‌های آینده کیت‌های تست خانگی ویروس کرونا را در شهر سیاتل توزیع خواهند کرد.
ساخت کیت خانگی تست کرونا در آمریکا
گروهی از محققان پشتیبانی شده توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده‌اند که در طی هفته‌های آینده کیت‌های تست خانگی ویروس کرونا را در شهر سیاتل توزیع خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، در این طرح جامع بیماران احتمالی مخاط بینی خود را جمع‌آوری کرده و نمونه تهیه‌شده را به آزمایشگاه می‌فرستند و نتیجه پس از یک یا دو روز مشخص خواهد شد.
 
اگر کسی مبتلا شده باشد می‌تواند پرسش‌نامه‌ای را برای تشخیص عادات ارتباطی و سفر خود پر کند و در این صورت مقامات رسمی متوجه می‌شوند که چه کسانی درخطر ابتلا به این ویروس خواهند بود.
 
این آزمایش موجب می‌شود که  مردم با تشخیص به‌موقع بتوانند در خانه بمانند و شانس شیوع این ویروس را کاهش بدهند. علاوه بر این پردازش شمار زیادی از تست‌ها در مدت‌زمان کوتاه موجب بهبود خواهد شد.
 
 
 
اسکات دوول از بنیاد گیتس تخمین زده است که این آزمایشگاه در ابتدا می‌تواند در هرروز حدود 400 تست را بررسی کند اما درنهایت توانایی این مرکز به تست هزاران نمونه در روز خواهد رسید.
 
این آزمایش نتیجه طرحی خلاقانه از دانشگاه واشنگتن است که در ابتدا برای ردیابی بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا انجام‌شده است. گزارش‌های TechCrunch نشان می‌دهد که این تنها کیت تست خانگی نخواهد بود. جاناتان روت برگ به‌عنوان کارآفرین حوزه سلامت در حال مذاکره با تولیدکننده‌ای برای ساخت کیت آزمایش خانگی ارزن قیمت است.
 
بااین‌حال فناوری ساخته‌شده توسط بنیاد گیتس می‌تواند قدم بزرگی در جهت اندازه‌گیری مقیاس شیوع ویروس کرونا و درنهایت جلوگیری از آن بردارد.
 
کد مطلب: 60174
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام