کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برترین ثبت‌کننده اختراع اروپا، هواوی!

23 اسفند 1398 ساعت 23:46

ایتنا - علیرغم تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه دولت ترامپ بر علیه هواوی، این شرکت چینی توانست با غلبه بر همه رقبا بیشترین اختراع را در اروپا به ثبت برساند.




دو سوم اختراع‌های ثبت شده هواوی در اروپا مربوط به ارتباطات دیجیتال و از جمله فناوری نسل پنجم تلفن همراه هستند. این شرکت در این زمینه از رقبایی مانند اریکسون و کوالکوم که به ترتیب تنها ۱۲۲۷ و ۱۰۶۱ اختراع را در حوزه ارتباطات دیجیتال ثبت کرده‌اند، پیشی گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا، شرکت هواوی ۳۵۲۴ اختراع را در قاره سبز به ثبت رسانده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم در این زمینه به شرکت سامسونگ رسیده که ۲۸۵۸ اختراع را در خاک کشورهای اروپایی ثبت کرده است.

اکثر کشورهای اروپایی در برابر فشارهای دولت آمریکا برای عدم همکاری با هواوی مقاومت کرده‌اند و حاضر به کنار گذاشتن این شرکت چینی از طرح‌های خود برای راه اندازی و توسعه شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه نشده‌اند. جالب اینکه حتی انگلیس نزدیک‌ترین متحد اروپایی آمریکا نیز همکاری‌های خود با هواوی را ادامه داده است.

لوئیس برنگوئر، سخنگوی اداره ثبت اختراع اروپا سرمایه گذاری گسترده هواوی در حوزه تحقیق و فناوری را عامل ثبت اختراعات گسترده توسط آن در قاره اروپا دانسته است.


کد مطلب: 60157

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60157/برترین-ثبت-کننده-اختراع-اروپا-هواوی

ايتنا
  https://www.itna.ir