کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری؛ یار و یاور چین برای مبارزه با ویروس کرونا

سايت خبری ايتنا , 24 اسفند 1398 ساعت 6:00

ایتنا- چین برای مقابله با ویروس کرونا و محدودسازی شیوع بیماری ناشی از این ویروس، استفاده‌های زیادی از کرونا کرد.


در حال حاضر چین در خط مقدم مبارزه با بیماری کوید-19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا) قرار دارد و تلاش می‌کند که در مسیر مبارزه از انواع فناوری از جمله پهپادها استفاده کند. فناوری تاکنون نقش مهمی برای مقابله با بیماری‌های گوناگون ایفا کرده است و اکنون هم برای شناسایی بیماران مبتلا به تب و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا می‌تواند کارآمد باشد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از دراون‌لایف، چندی پیش برخی از پژوهشگران ادعا کردند که هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند در شناسایی بیماری و سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت واکسن مفید و موثر باشد. برخی از سیستم‌های تشخیص بیماری که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کنند، این توانایی را دارند که بیماری کوید-19 را با دقت 96 درصد تشخیص دهند.
 
فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، تشخیص چهره، سنسورهای حرارتی و پهپادها می‌توانند برای کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در چین مورد استفاده قرار گیرند. فناوری‌های جدید به یکی از بهترین ابزارها برای مبارزه با کوید-19 تبدیل شده‌اند و بهتر از سایر ابزارهای موجود، تأثیر دارند.

 

در حال حاضر غربال‌گری دمای بدن افراد در اماکن عمومی و در برخی از مراکز، غربال‌گری افراد از طریق پنجره منازل آن‌ها یکی از راه‌هایی که سیستم پزشکی و درمانی چین برای مقابله با شیوع این ویروس انتخاب کرد. چینی‌ها اپلیکیشن‌هایی طراحی کرده‌اند که می‌تواند افراد مبتلا را شناسایی کند.
 
مقامات چین از پهپادهای مجهز به تجهیزات پاشش مواد ضدعفونی‌کننده در اماکن عمومی استفاده می‌کنند و از این طریق برای از بین بردن ویروس بدون استفاده انسان‌ها اقدام می‌کنند. همچنین از پهپادها برای رساندن مواد لازم به افراد تحت قرنطینه در منازل استفاده می‌شود و بنابراین نیازی نیست که آن‌ها به طور مرتب به بازار و فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنند.
 
یکی از مشکلات بیماری کوید-19 این است که ممکن است فردی این ویروس را داشته باشد ولی بدن او علائم این بیماری را نشان ندهد. دولت چین در معابر عمومی برای غربال‌گری درست افراد از سیستم‌های پایش دمای بدن رهگذران استفاده‌ می‌کند. این سیستم‌ها بر پایه یادگیری عمیق و تشخیص تصویر کار می‌کنند.
 
چین در این زمان بحرانی، یکی از بهترین مسیرهای ممکن را برای مقابله با این ویروس به کار گرفته است و سایر کشورهای درگیر را هم به استفاده از همین روش تشویق می‌کند.
 


کد مطلب: 60153

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60153/فناوری-یار-یاور-چین-مبارزه-ویروس-کرونا

ايتنا
  https://www.itna.ir