۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵

اینترنت رایگان و افزایش ترافیک با وعده وزیر ارتباطات!

ایتنا - با توجه به اینکه ویروس کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.
اینترنت رایگان و افزایش ترافیک با وعده وزیر ارتباطات!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ترافیک پس از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان، از پیگیری افزایش ظرفیت برای جبران افت کیفیت خبر داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این روزها که حضور افراد در مراکز آموزشی، اداری و اماکن عمومی کاهش یافته و بسیاری ماندن در خانه را ترجیح داده‌اند، برخی فعالیت‌های کاری خود را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهند و دانش‌آموزان و دانشجویان هم از ابزارهای فناوری اطلاعات برای آموزش از راه دور استفاده می‌کنند، استفاده از دیتا افزایش یافته و این موضوع منجربه کاهش کیفیت اینترنت شده است.

از طرفی با توجه به اینکه ویروس کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد. این اینترنت رایگان نیز در مواردی منجربه افت کیفیت و نارضایتی کاربران شده بود. 

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود نوشت: کارشناسان ما پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی ترافیک پس از تقدیم ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به مردم عزیز را داشتند اما ترافیک بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت و سرعت پایین آمد. از دیشب پیگیر موضوع افزایش ظرفیت هستم و دست به کار شدم. وظیفه‌ام است. امیدوارم شرمنده شما نشویم.

پیش از این هم سجاد بنابی -نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت-  از اقداماتی در راستای ارتقای ظرفیت شبکه مخابراتی خبر داده و گفته بود: با ارتقاهای صورت‌گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. 
کد مطلب: 60139
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام